קרנית פלוג: "קשה לומר אם הנפילות בשווקים מאחורינו"

נגידת בנק ישראל מתייחסת בראיון לחדשות ערוץ 2 לנפילות בשווקים: "עדיין מוקדם לקבוע אם זה סוף הסיפור" ■ רמזה על האפשרות להנהגת ריבית שלילית: "בנסיבות מסוימות אפשר גם להגיע לשם" ■ מתנגדת לרפורמת הבנקים של כחלון

יממה לאחר שהחליטה להותיר את הריבית על כנה ולא לנקוט בצעדים אגרסיביים אחרים למרות הסערה שהתחוללה בשווקים, נגידת נגידת בנק ישראל קרנית פלוג התראיינה הערב (ג') לקרן מרציאנו בחדשות ערוץ 2 והביעה עמדה פסימית לגבי עתיד השווקים. "קשה לומר אם הנפילות בשווקים מאחורינו",אומרת פלוג. "שוקי המניות מאוד תנודתיים. עדיין מוקדם לקבוע אם מה שראינו זה סוף הסיפור".

פלוג מתייחסת להחלטה של בנק ישראל "לשבת על הגדר" ולא להפחית את הריבית: "במצב שבו יש אי בהירות ובמצב של תנודה חדה, הדבר הנכון היה לעצור", היא אמרה. עם זאת פלוג רמזה כי היא לא שוללת הנהגת ריבית שלילית במשק: "יש מדינות שנמצאות בריבית שלילית, בנסיבות מסוימות אפשר גם להגיע לשם".

נגידת בנק ישראל התייחסה בנוסף למחלוקות בדרך לאישור תקציב המדינה: "חשבתי שהגירעון גבוה מדי... העובדה שאנחנו עם חוב גבוה מקטינה את מרחב התמרון של הממשלה במקרה של זעזועים כמו אלה שראינו עכשיו".

פלוג תוקפת את תכניתו של שר האוצר לאפשר לגופים חוץ בנקאיים לגייס כספים ולתת הלוואות לציבור. לדבריה "אני בעד רפורמה במערכת הפיננסית. אבל חשוב שהיא תעשה תוך שמירה על היציבות והגנה על הצרכן. לא צריך ללכת רחוק כדי להבין מה יכול לקרות אם אתה פותח לתחרות בלי הגנה לצרכן ומבלי לשמור על יציבות. אני לא חושבת שאנחנו רוצים להגיע לסאב פריים ישראלי. חשוב שנעשה דברים בצורה אחראית".