מומחים: "התיקון בשווקים יימשך שבועות ואפילו חודשים"

מנהלי השקעות ואסטרטגים בכירים בוול סטריט מנסים לא להלחיץ את לקוחותיהם, אבל הם לא נשמעים אופטימיים ■ שותף מנהל בגוגנהיים פרטנרס: אנחנו רק בחצי הדרך של "התיקון הגדול" בשווקים

סוחרים בשוק האמריקאי, בורסה / צילום: רויטרס
סוחרים בשוק האמריקאי, בורסה / צילום: רויטרס

מה שקרה אמש (ג') בוול סטריט ערער את ביטחונים של כלכלנים ומנהלי השקעות רבים בארה"ב ובעולם. מה שנראה בהתחלה כמו יום ירוק למדי (החוזים העתידיים קפצו ביותר מ-3% לפני פתיחת המסחר) הסתיים בירידות. מדד הדאו ג'ונס השלים היפוך של 645 נקודות - המהלך התוך-יומי החד ביותר מאז אוקטובר 2008, ימי המפולת הידועה לשמצה.

"אנחנו לא רוצים להלחיץ את הלקוחות שלנו, אבל אנחנו מצפים לתנודתיות נוספת", אמרה לרשת CNBC מארי-אן ברטלס, מנהלת השקעות ראשית במריל לינץ' בארה"ב. "השוק עוד לא מצא תחתית. ייקחו שבועות ואפילו חודשים עד שזה יקרה".

תיקון בשווקים - סיקור מיוחד:

? הבנק המרכזי בסין מזרים עוד כסף לשוק

? תנודתיות חריפה בשוקי העולם

? ברקליס ממליץ לקנות מניות בנקים

? קריימר: "לזרוק מניות קטנות"

גם סקוט מיינרד, שותף מנהל בגוגנהיים פרטנרס, מסכים כי "כל עוד יימשכו הבעיות בשווקים המתעוררים, זה ייצור בעיות בשוק המניות האמריקאי". לדעתו, השוק נמצא רק בחצי הדרך של "התיקון הגדול", כדבריו.

דייוויד קלי, אסטרטג שוק ראשי ב-JP מורגן, מנסה להרגיע וקורא למשקיעים לטווח ארוך לא להיכנס לפאניקה: "מובן שיש מכירות מאסיביות ויהיו עוד. אבל לפי החישובים שלנו, המניות זולות מהמכפילים ההיסטוריים הממוצעים".