המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות של מעל ל-4%; גוגל זינקה

הבנק הסיני הזרים עוד 21.8 מיליארד דולר לשוק ופועל באגרסיביות נגד ספקולנטים ■ בכיר בפד: אין הצדקה להעלאת ריבית בספטמבר ■ ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו הרבה מעבר לצפי ■ מונסנטו ביטלה הצעת רכש ענקית לחברה מתחרה

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות, וקטע רצף של 6 ימי ירידות. זאת, בתגובה להמשך הצעדים של הממשל הסיני בניסיון לבלום את המפולת, ועל רקע הערכות כי העלאת הריבית מתרחקת.

אחרי הורדת הריבית אתמול, הממשל בסין הודיע היום על הזרמת 22 מיליארד דולר לשוק ועל צעדים חדשים להגבלת פעילות הספקולנטים.

בורסת סין ירדה היום "רק" ב-1.3% והשלימה צניחה של כ-16% השבוע, ושל 20% בחודש האחרון. בעוד ניסיון לסייע לכלכלה ולשווקים, הבנק המרכזי בסין הזרים היום כ-21.8 מיליארד דולר לשוק, לאחר שהזרים אתמול 23.4 מיליארד דולר כדי להגדיל את הנזילות. אתמול גם הבנק הוריד את ריבית ההלוואות לשנה ברבע אחוז ל-4.6% וכמו כן הוריד שוב את יחס רזרבות המזומנים לבנקים ב-0.5% כדי להגדיל את האשראי במשק הסיני.

בנוסף, הממשל הסיני פועל גם נגד הספקולנטים שלדבריו מחריפים את התנודתיות בבורסה. ראשית - יעלו דרישות הביטחונות (margin) של הסוחרים כנגד ביצוע עסקאות וכך העמלות שהם משלמים במסחר בחוזים עתידיים; שנית, הבורסה תגביל פוזיציות בחוזים עתידיים על חלק ממדדי המניות; בנוסף, מתוכננות הגבלות במכירות בחסר (שורט) על המדדים.

המשקיעים כעת נושאים עיניהם לפסגה השנתית של הבנקאים המרכזיים שתתקיים בסוף השבוע בג'קסון הול. בפסגה זו ראשי הבנקים המרכזיים נוהגים לעיתים לרמוז על המדיניות העתידית שבכוונתם לנקוט ולכן יהיה מעניין לראות האם יו"ר הפד ג'נט ילן תספק רמזים נוספים לגבי המועד שבו הפד ישנה כיוון, בייחוד לאור הסערה שמתחוללת בשווקים.

נשיא שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דאדלי, אמר היום כי העלאת ריבית בספטמבר נראית, נכון להיום, פחות מושכת. דאדלי אמר כי הסיכונים לכלכלה גברו לאור ההאטה בסין, הירידה במחירי הסחורות והירידות בשווקים, אך ציין כי דעתו עשויה להשתנות עד פגישת הפד ב-16-17 בספטמבר.

בזירת המאקרו פורסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא (Durable goods orders) לחודש יולי. ההזמנות עלו ב-2%, הרבה מעל לצפי לירידה של 0.6%, לאחר עלייה של 3.4% בחודש הקודם.

עונת הדוחות נמשכת. בין המדווחות היום: אברקומבי אנד פיץ' ;Guess (סימול GES) צפויה לרשום רווח של 15 סנט למניה; חברת Williams-Sonoma (סימול WSM) צפויה לדווח על רווח של 58 סנט למניה; חברת Workday (סימול WDAY) צפויה לרשום הפסד של 6 סננט למניה ברבעון.

מונסנטו , ענקית הזרעים העולמית, ביטלה את הצעת הרכש העוינת ליריבתה סינג'נטה בהיקף 46 מיליארד דולר.

גוגל בלטה במסחר לאור העלאת המלצה של גולדמן זאקס.