מאות עובדי טורבין ג'ט פתחו בשביתה: "סחבת במו"מ להסכם קיבוצי"

עובדי המפעל המייצר להבים למטוסים ונמכר אשתקד לפראט אנד וויטני, סגרו היום את שעריו, הפסיקו את הפעילות והבעירו צמיגים

עובדי טורבין ג'ט השובתים / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי טורבין ג'ט השובתים / צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי מפעל טורבין ג'ט שבפארק התעשייה תפן שבגליל המערבי פתחו היום (ד') בשביתה. מההסתדרות הכללית שמלווה את עובדי המפעל נמסר כי כ-300 עובדיו פתחו בשביתה בעקבות מבוי סתום שאליו נקלע המשא ומתן שהם מקיימים עם ההנהלה בניסיון לגבש הסכם קיבוצי.

טורבין ג'ט נמכר במאי 2014 בידי התעשיין סטף ורטהיימר לחברת התעשיה התעופתית פראט אנד וויטני האמריקנית. המפעל עוסק בייצור להבים למטוסים. לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי אשר שמואלי, מאז שהחל המו"מ בין העובדים לבין ההנהלה - זו גוררת רגליים ומסרבת להתקדם בדיון על נושאים כלכליים הקשורים בהסכם.

היום סגרו עובדי המפעל את שעריו, הפסיקו את פעילותם ומאוחר יותר הפגינו והבעירו צמיגים: "התנהלות הנהלת המפעל במו"מ מתאפיינת בסחבת שנמשכת חודשים", טען היום שמואלי. "כל הצעות הפשרה שניתנו להנהלה כדי לקדם את המו"מ עלו בתוהו. אני מטיל עליה את האחריות לשביתה הזאת".

מהנהלת טורבין ג'ט נמסר בתגובה לדברים כי "מיד כשהתברר שההסתדרות הכללית הפכה לארגון עובדים יציג בחברה, ההנהלה הכירה ביציגות זו, ונכנסה למו"מ להשגת הסכם קיבוצי. החברה עושה את מירב המאמצים, עם רצון טוב ובתום לב כדי לקדם את המו"מ ולהגיע להסכם. צר לנו שההסתדרות וועד העובדים קראו להפסקת העבודה היום. אנו מקיימים מו"מ שוטף שנמשך מספר חודשים על כלל הסוגיות, ולכן לא ברורה התועלת שבהפסקת העבודה במפעל בעת הזו. אנו משוכנעים שניתן לפתור את הסוגיות שעל הפרק במסגרת של דיאלוג פתוח וקוראים להסתדרות ולוועד העובדים לנהוג באחריות, ולהביא בחשבון את האינטרסים של העובדים, של החברה ושל לקוחותיה".

לפני כחודשיים נחתם הסכם קיבוצי בין העובדים במפעלי טכנולוגיית להבים BTL שבנהריה ובתפן, שגם הם היו בעבר בבעלות התעשיין ורטהיימר ונמכרו לפראט אנד וויטני. בטכנולוגיית להבים מועסקים כ-1,200 עובדים ובתום מו"מ בינם לבין ההנהלה סוכם כי יקבלו תוספת שכר של 10%, ובכל שנה עד 2017 יועלה שכר העובדים בשיעור של 3%. עוד סוכם במסגרת ההסכם הקיבוצי כי עובדים ותיקים יקבלו מענק כספי חד פעמי.