סטארט-אפ ישראלי זכה בתחרות חדשנות שנערכה בסין

הסטארט-אפ הישראלי DiaCardio פיתח תוכנה שמאפשרת לפענח את הנתונים של בדיקות אקו לב בצורה משופרת והדבר זיכה אותו במענק של 200 אלף דולר - ללא ויתור על מניות

מכשור רפואי / צילום: shutterstock
מכשור רפואי / צילום: shutterstock

הסטארט-אפ הישראלי DiaCardio זכה במקום הראשון בתחרות חדשנות שנערכה בבייג'ינג. בשלב הגמר השתתפו 21 חברות מכל העולם, בהן שלוש חברות כחול לבן. חברת DiaCardio פיתחה תוכנה שמאפשרת לפענח את הנתונים של בדיקות אקו לב בצורה משופרת והדבר זיכה אותה במענק של 200 אלף דולר - ללא ויתור על מניות.

בימים הקרובים ייפגשו אנשי החברה עם נציגים של חברות טכנולוגיה בולטות בסין, לרבות עליבאבא, טנסנט, ביידו ושיאומי. נציין כי חברה ישראלית נוספת Wayerz, אשר עוסקת בתחום הבילינג, זכתה במקום החמישי.

את התחרות, אשר יצאה לדרך לפני שמונה חודשים, יזמה חברת הייעוץ הסינית Shengjing 360 Group . מי שהובילה את התחרות בישראל היא קרן ההון סיכון הירושלמית JVP.

יואב צרויה, שותף ב-JVP, שכיהן כאחד השופטים בגמר אמר כי "החדשנות הנה אחד היתרונות התחרותיים העיקריים של הכלכלה הישראלית ושמחנו לראות שמיזמים ישראלים קיבלו על כך הכרה גלובלית. התחרות היוותה עבור הסטארט-אפים הישראלים הזדמנות לפריצת דרך אל מול השוק הסיני ושווקים בינלאומיים נוספים. על רקע התרחשויות של הימים האחרונים, ברמת המאקרו, ברור כי חדשנות טכנולוגית הנה המפתח העיקרי להמשך צמיחה משמעותית וליכולת של משק לבדל את עצמו. משאבים רבים מוקצים על ידי מדינות מובילות כמו סין ליצירה ומינוף של חדשנות. נכון לישראל לרתום את תרבות הסטארט-אפ והמיזמים החדשניים לחדירה משמעותית לשוק זה. שמחנו לחבור ל-Shengjing שמהווים חלוץ בתחום החדשנות בסין".