ההאטה בסין פוגעת בצמיחה של שוק הטלפונים החכמים

קצב מכירות הסמארטפונים בסין יצנח השנה ל-1.2% בלבד ביחס ל-19.7% בשנת 2014

סמארטפון / צילום: רויטרס
סמארטפון / צילום: רויטרס

צפי לירידה ניכרת בקצב הצמיחה במכירת טלפונים חכמים לאחר שהמכירות בסין - השוק הגדול ביותר בעולם למכשירים אלה - אמורות לצמוח באחוז אחד בלבד יחסית לשנה הקודמת.

על פי הצפי, מספר הטלפונים הסלולריים שיימכרו ברחבי העולם יגדל בכ-10.4% בשנת 2015, ויסתכם ב-1.44 מיליארד יחידות, כך על פי חברת המחקר IDC. מדובר בירידה לעומת קצב הצמיחה שנרשם בשנת 2014 - 11.3%.

חברת IDC צופה לירידה ניכרת בצמיחה בסין, שהיוותה יעד לכמעט שליש מסך הטלפונים החדשים בשנת 2014, עם עלייה של 1.2% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשם גידול של 19.7%.

התחזיות הללו, שזוכות לעניין רב, פורסמו יום לאחר שטים קוק, מנכ"ל חברת אפל, התעקש שיצרנית האייפון חווה "צמיחה איתנה" בסין במהלך החודשים יולי ואוגוסט.

אפל תיפגע?

במכתב ששיגר לג'ים קריימר, המנחה של תוכנית הטלוויזיה Mad Money, אמר קוק כי מספר ההפעלות של מכשירי אייפון בסין הואץ למעשה במהלך השבועות האחרונים. הודעת הדוא"ל על "שוק הצמיחה הגדול ביותר של אפל" סייע לחברה למנוע ירידה של כ-80 מיליארד דולר בשווי השוק שלה. זאת לאחר שהמניה החלה את השבוע בירידה של 10% בעקבות "יום שני השחור" של המניות הסיניות.

IDC אינה מפרסמת אומדן לגבי הצמיחה במכירות של מכשירי אייפון בסין.

ריאן רית, בכיר ב-IDC, אמר כי הצמיחה במכירות של טלפונים חכמים בסין הואטה "באופן משמעותי". סין תישאר השוק הגדול ביותר לטלפונים חכמים מבחינת מספר היחידות הנמכרות בה למשך זמן מה, אך הצפי הוא כי נתח השוק שלה יירד ל-23.1% בשנת 2019, כך על פי IDC.

"הודו זכתה לחלק ניכר מתשומת הלב שהופנתה קודם לכן לסין וכעת זהו השוק עם האפסייד הפוטנציאלי הגבוה ביותר", כך אמר, "הדבר המעניין הוא לראות אם הייצור של המכשירים יעבור מסין ומוויטנאם להודו".

על פי התחזית של IDC, האנדרואיד יגיע ליותר מ-80% מהשוק העולמי עד לשנת 2019, שכן שווקים בעלי הזדמנות הצמיחה הגדולה ביותר יישארו "רגישים ביותר למחיר".

"זה לא אומר שההצלחה של אפל עם האייפון לא תמשיך, וב-IDC סבורים שהמאמצים של אפל לשמור על שולי רווח גבוהים בהרבה בהשוואה למתחרים חשובים בהרבה מאשר הרדיפה אחרי נתח שוק", כך נאמר בדוח של IDC.

הצפי הוא כי המכירות של טלפונים חכמים גדולים יותר - המכונים לעתים פאבלטים , מכיוון שהם נראים כמו הכלאה בין טלפונים למחשבי טאבלט - יצמחו ב-84% בשנת 2015, בהשוואה לשנה שעברה, זאת לאחר שאפל השיקה את האייפון 6 פלוס הגדול יותר. על פי התחזית, מכשירים אלה, בעלי צגים של בין 5.5 ל-6 אינטש, יהוו יותר מ-70% ממספר היחידות של טלפונים חכמים שיימכרו עד לשנת 2019.

המיתון בסין פוגע בשוק הסלולר
 המיתון בסין פוגע בשוק הסלולר