רמי לוי: צמיחה בהכנסות ברבעון השני ושחיקה ברווחיות

הרווח ירד ב-19% ל-24 מיליון שקל; ההכנסות קפצו ב-19.5% ועברו את הרף של 1 מיליארד שקל

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

גם רשת קמעונאות המזון רמי לוי לא מתחמקת מתנאי השוק המאתגרים, והיום סיכמה את הרבעון השני של השנה עם נסיגה של 19% ברווח הנקי שלה, שהצטבר לכ-24 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה של 2015 רווחי הרשת הנושאת את שם בעל השליטה בה נשחקו ב-21% ועמדו על 42.5 מיליון שקל.

בפעילות השוטפת, נהנתה רשת הדיסקאונט מהמשך התרחבותה, ובסיכום הרבעון השני קפצו ההכנסות שלה ב-19.5% ועברו את הרף של 1 מיליארד שקל, זאת לאחר פתיחת 6 סניפים חדשים מאז אוגוסט 2014, במקביל לעלייה של 0.4% שנרשמה במכירות בחנויות זהות.

אולם, ירידת מחירי המוצרים על רקע התחרות העזה בענף קמעונאות המזון, לצד ההאטה במשק, שחקה את שיעור הרווח הגולמי של רמי לוי מהמכירות, וכן באה לידי ביטוי בשחיקה בשורה התפעולית, שנפגעה גם מעלייה בהוצאות.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה המגמות דומות, עם קפיצה של 18% במכירות, שהתקרבו לרף של 2 מיליארד שקל, ושחיקה בשיעורי הרווח מהמכירות.

כיום מפעילה הרשת 32 סניפים, ושני סניפים נוספים, בקריית חיים ובזיכרון יעקב, פועלים בזכיינות.

רמי לוי, מנכ"ל החברה, מסר היום כי "רשת רמי לוי המשיכה ברבעון השני של שנת 2015 לדבוק באסטרטגיית החברה מזה 38 שנה. אסטרטגיה זו מתבטאת בהקטנה מסוימת של רווחיות הרשת לטובת הלקוח, וזאת לצד המשך מגמת הצמיחה בהכנסות ובהיקפי הפעילות שלנו".

מניית רמי לוי משקפת לחברה שווי של 2.2 מיליארד שקל, אחרי שהוסיפה לערכה 17% מתחילת השנה.