ויולה תשקיע עד 28 מ' ד' באיתמר מדיקל - תהפוך למשקיע הגדול בה

מניית איתמר מדיקל, בעלת טכנולוגיה לאבחון מחלות קרדיולוגיות והפרעות נשימה בשינה, הגיבה בעלייה של 11.5%, אחרי שמתחילת השנה איבדה 25%

קבוצת ויולה מזהה פוטנציאל בחברת הביומד איתמר מדיקל , שדיווחה היום על השקעה של עד 28.4 מיליון דולר שתתבצע בחברה באמצעות קרן ויולה פרייבט אקוויטי. בעקבות ההסכם, ויולה צפויה להפוך לבעלת המניות הגדולה באיתמר עם החזקה של עד 30% מההון.

מניית איתמר מדיקל הגיבה להודעה בקפיצה של 10%, ובכך קיזזה באופן חלקי שחיקה של 25% בערכה שנרשמה מתחילת השנה. אחרי העליות היום, החברה נסחרת בשווי המתקרב ל-300 מיליון שקל.

בין הצדדים נחתם הסכם ולפיו בשלב ראשון ויולה תשקיע באיתמר מדיקל 24 מיליון דולר תמורת הקצאה של 26.5% מהון החברה (65.2 מיליון מניות), לפי שווי מניה של 1.45 שקל - דומה לשווי המניה הבוקר. בנוסף, תוקצה לויולה חבילת אופציות. בהמשך יתבצעו התאמות למחיר המניה לפיו נעשית ההשקעה, ובמקרה ששוויה יעלה על 1.7 שקלים או יהיה נמוך מ-1.2 שקלים, ויולה תוכל לרכוש 1% נוסף מהון החברה, או לחלופין לצמצם את היקף השקעתה בעסקה.

איתמר מדיקל מפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים בטכנולוגיה ייחודית לאבחון מחלות קרדיולוגיות והפרעות נשימה בשינה. בעלי המניות המרכזיים בה כיום הם חברת מדטרוניק (20%), וכן ד"ר גיורא ירון (14%) ומרטין גרסטל (7.5%) המכהנים כיו"רים משותפים.

בסיום השלב הראשון של ההשקעה, איתמר מדיקל תבצע הנפקת זכויות לבעלי המניות (לא כולל ויולה) בהיקף השקעה כולל של עד 24 מיליון שקל, בתנאים דומים לאלו שניתנו לויולה.

במקרה שבו מלוא הזכויות שיוצעו לא ינוצלו במלואן, ויולה תרכוש את ההפרש, בסכום השקעה כולל שיוכל להגיע ל-28.4 מיליון דולר כאמור, שיגדיל את חלקה באיתמר לכ-30%.

במסגרת סבב הגיוס, שלושת בעלי המניות המרכזיים כיום בחברה שהוזכרו לעיל הודיעו לאיתמר מדיקל על כוונתם להמיר הלוואות בהיקף של 1.6 מיליון דולר שהעניקו לה.

כחלק מהשלמת העסקה, יונתן קולבר וסמי תותח, שותפים בויולה פרייבט אקוויטי, צפויים להצטרף לדירקטוריון איתמר מדיקל.

הפסדים של 3 מ' ד' במחצית הראשונה

ד"ר גיורא ירון, יו"ר משותף באיתמר מדיקל, מסר היום כי "החלטת קרן ויולה להשקיע בחברה סכום של עד כ-28 מיליון דולר מהווה עדות ליתרון הטכנולוגיה של איתמר, ולפוטנציאל הצמיחה הגבוה הקיים למוצרינו בשוקי היעד המרכזיים".

ויולה פרייבט אקוויטי היא קרן השקעות המתמקדת בחברות טכנולוגיה בוגרות, פרטיות או ציבוריות, הנמצאת בשלבי צמיחה. בחודש אפריל הודיעה ויולה על השלמת גיוס של 250 מיליון דולר לקרן השנייה שלה, וההשקעה באיתמר מדיקל היא השלישית מקרן זו, אחרי השקעות שבוצעו בחברות GlassesUSA ו-VATBox.

ויולה פרייבט אקוויטי משתייכת לקבוצת ויולה, המנהלת כ-2 מיליארד דולר.

במקביל להודעה על כניסתה הצפויה של ויולה לחברה, איתמר מדיקל פרסמה היום את דוחות הרבעון השני שלה, אותו סיכמה בהפסד של 1.6 מיליון דולר ועם מכירות בהיקף של פחות מ-5 מיליון דולר.

בסיכום מחצית השנה המכירות הצטברו לפחות מ-9 מיליון דולר, והפסדי החברה הסתכמו ב-3 מיליון דולר. זאת, אחרי שאת שנת 2014 כולה סיכמה עם מכירות של כ-16 מיליון דולר והפסד של יותר מ-3 מיליון דולר.