ראש ממשלת סין: "הכלכלה צומחת בקצב סביר למרות הלחצים"

לי קקינאג אמר את הדברים בתום ישיבת קבינט מיוחדת שנערכה אתמול ■ הוא ציין כי כבר ניתן לראות את התוצאות החיוביות של הצעדים בהם נקטה סין, כגון הפחתת הריבית, המסים ורזרבות ההון

לי קקיאנג / צילום: רויטרס
לי קקיאנג / צילום: רויטרס

כלכלת סין צומחת בקצב סביר ולמרות הלחצים הגוברים הממשלה יכולה להתמודד עם הסיכונים הניצבים בפני המדינה, כך אמר אתמול (שבת) ראש ממשלת סין לי קקיאנג בתום ישיבת קבינט מיוחדת של ראשי המדינה.

קקיאנג אמר בנוסף כי הממשלה מצליחה לנהל את הכלכלה אך הגידול בחוסר הוודאות סביב הכלכלה הגלובלית וההשפעה שלו על המערכת הפיננסית הסינית ועל היצוא והיבוא של המדינה - גדלה ולכן היא ניצבת מול לחצים גדולים.

קקיאנג הגן על המאמצים של סין לנווט את הכלכלה בתקופה של תנודתיות חריפה שהחלה באמצע יוני השנה, מאז צנחה הבורסה המקומית בכ-38%.

ראש ממשלת סין חזר על הטענות שהשמיע לפני מספר ימים ואמר כי אין בסיס להמשך הפיחות ביואן. "היואן ישאר יציב ברמות מאוזנות", הוא ציין. קקיאנג התייחס לפעולות האגרסיביות האחרונות שביצע הממשל בניסיון לייצב את השווקים ואמר שכבר ניתן לראות את התוצאות של הקיצוץ בדרישות רזרבות ההון בבנקים כמו גם הפחתת הריבית והמסים.

סין, שבעבר צמחה בשיעורים דו ספרתיים, דיווחה לאחרונה כי קצב הצמיחה שלה ברבעון השני עומד על 7% בשיעור שנתי. אנליסטים בשוק מפקפקים בנתון הזה וסבורים כי קצב הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נמוך בהרבה ולכן הממשל חייב לנקוט בצעדים נוספים כדי לייצב את השוק ולתמוך בצמיחה.

קקיאנג אמר כי סין צריכה לעודד אפיקים חדשים של השקעות ומימון ע"י הממשלות המקומיות והעסקים. הוא חזר על הטענה כי לשוק פתוח, חופשי ושקוף יש חשיבות אך אמר באותה נשימה כי יש צורך במקביל בניהול סיכונים.