הטיפ היומי: חברת מזון במזרח הרחוק שיכולה לזנק ב-44%

קרדיט סוויס: המומנטום התפעולי של Orion Corp ימשיך להיות חזק

חברת המזון Orion Corp / צילום: אתר החברה
חברת המזון Orion Corp / צילום: אתר החברה

חברת המזון Orion Corp נסחרת בבורסה הקוריאנית (סימול: 001800:KS) בשווי 4.88 טריליון וון קוריאני (כ-4.1 מיליארד דולר). החברה מייצרת ומפיצה חטיפים, ממתקים, מסטיקים, שוקולד וביסקוויטים. במקביל, היא גם מפעילה רשת מסעדות בשם Market O בדרום קוריאה.

אוריון פרסמה לאחרונה את דוחות הרבעון השני, ותוצאותיו היו מעורבות: שורת ההכנסות הייתה חלשה, ואילו שורת הרווח הייתה בהתאם לקונצנזוס האנליסטים. החולשה בהכנסות נבעה מחולשה בתפעול הן בקוריאה והן בסין, אך הרווח משקף שיפור רב מהצפוי בשולי הרווח התפעולי. למרות ההכנסות הנמוכות מהצפוי, אם מנטרלים הוצאה חד-פעמית ורווח חד-פעמי מפעילות שהופסקה, הרווח התפעולי המתואם מגיע ל-62 מיליארד וון, בדומה לתחזיות השוק אך נמוך מעט מהתחזית שלנו.

ההכנסות מהפעילות בקוריאה ירדו ב-6% בהשוואה לרבעון המקביל, ואילו ההכנסות בסין גדלו ב-1.5% (בנטרול שינויי שערי חליפין). בנוגע לסין מדובר בהפתעה שלילית. לדברי החברה, שוק המאפים הסיני הציג צמיחה שלילית ברבעון השני, לאור גל החום במדינה שהשפיע על הצריכה. עם זאת, החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בסין ברוב הקטגוריות בהן היא פעילה. במכירות לרוסיה נרשמה צמיחה של 15.4% בנטרול שינויי שערי חליפין, אך ללא הנטרול נרשמה ירידה של 19.1%.

למרות ההכנסות המאכזבות, אוריון שיפרה את הרווח התפעולי ב-19% (או ב-36% בנטרול הוצאות חד-פעמיות) - נתון טוב מהצפוי, וזאת בזכות שיפור בתמהיל ערוצי המכירה בסין, ושיפור מבנה העלויות בעיקר בתחום קידום המכירות בקוריאה.

אנחנו מפחיתים את תחזית הרווח הנקי למניה ב-6% לשנים 2015 ו-2017 ובשיעור של 8% ל-2016, על מנת לשקף הפסד חד-פעמי של 28 מיליארד וון מפרויקטים שלא נמשכו. הצמיחה ברווח הנקי למניה ב-2015 תהיה נמוכה לאור זאת, אך להערכתנו ב-2016 הרווח הנקי יצמח ב-21%.

אנחנו מעריכים שהמניה יכולה "להיתקע" בטווח מחירים ולא תפרוץ עד שיושג שיפור בפעילות הסינית, אך המומנטום התפעולי צפוי להישאר חזק. על בסיס מכפיל רווח מתואם של 28 ל-2016, אנו מורידים את מחיר היעד למניה מ-1.65 מיליון וון ל-1.34 מיליון וון, שעדיין גבוה ב-44.5% ממחיר השוק, והמלצתנו נשארת "תשואת יתר".

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.