"מבאר שבע ייצאו פיתוחים שישנו חיים של מיליוני אנשים"

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, השיק היום את מרכז החדשנות הדיגיטלית CDI בנוכחות כ-200 נציגים של תעשיית ההיי-טק והרפואה מהארץ והעולם

השקת מרכז החדשנות בבאר שבע / צילום: שי שמואלי
השקת מרכז החדשנות בבאר שבע / צילום: שי שמואלי

בירת הנגב ממשיכה להתפתח. רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, השיק היום את מרכז החדשנות הדיגיטלית CDI בנוכחות כ-200 נציגים של תעשיית ההיי-טק והרפואה מהארץ והעולם. המרכז נפתח בפארק תעשיות מתקדמות של גב-ים בבאר שבע. את המתחם, אשר יפעל כגוף ללא מטרת רווח, הקימה אוניברסיטת בן גוריון בשילוב עם גופים פרטיים.

המרכז, אשר משתרע על שטח של כ-2,000 מ"ר, יתמקד בשלב הראשון בתחום הבריאות הדיגיטלית. באירוע שנערך היום השתתפו, בנוסף לדנילוביץ', גם נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי, זיו אופק, יזם ומנכ"ל CDI שהקים ומכר את חברת dbMotion תמורת 235 מיליון דולר ואחרים.

דנילוביץ' אמר כי "כשרק הקמנו כאן בבאר שבע את פארק ההיי-טק היו הרבה אנשים שהרימו גבה והתייחסו לכך בציניות - כי מי יבוא לבירת הנגב? הוכחנו לכולם שהם טעו והיום אנחנו חונכים כאן מרכז ידע בינלאומי, שמשלב את הכוחות הגדולים ביותר בישראל ובעולם מתחומי האקדמיה, הממשל, הצבא, ההיי-טק, הרפואה ועוד. ישראל כבר הוכיחה את עצמה כמעצמה של חדשנות ובאר שבע הולכת וממצבת את עצמה כמקום שממנו ייצאו הפיתוחים הגדולים הבאים שישנו חיים של מיליוני אנשים מסביב לעולם. זה המפעל הציוני בן זמננו".

זיו אופק, מיזמי המרכז ומנכ"ל CDI הוסיף כי "ישראל, אומת הסטארט-אפ, משופעת במוחות מבריקים וביזמים מצוינים, הזקוקים למודלים חדשניים של תמיכה וליווי לאורך מסעם רצוף המכשולים והאתגרים. לראשונה בישראל, CDI יאפשר סביבה הוליסטית, תחת קורת גג אחת, של כל המרכיבים הנדרשים ליזמים במסעם המורכב, והכל מותאם אישית לצרכיו ואופיו הייחודי של כל סטארט-אפ".