גולף מסכמת את הרבעון השני בהפסד של קרוב ל-7 מיליון שקל

מניית גולף, ששווה כעת כ-400 מיליון שקל, ירדה היום ב-6% ■ היו"ר אהרון מידן הודיע על פרישתו; היו"ר החדש יהיה יוחנן לוקר, לשעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה

קבוצת גולף / צילום: תמר מצפי
קבוצת גולף / צילום: תמר מצפי

התחרות וההאטה בשוק נותנות אותותיהן בדוחות חברת האופנה גולף , שסיכמה היום (ב') רבעון שני שלילי עם הפסד של קרוב ל-7 מיליון שקל - זאת לעומת רווח נקי של יותר מ-19 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום מחצית השנה הראשונה השורה התחתונה של גולף מאוזנת, אחרי רווח נקי של יותר מ-23 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2014. כחלק מהמגמה השלילית הכללית בבורסה היום, מניית גולף הגיבה לדוחות בירידה חדה של כ-6%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-400 מיליון שקל.

בד-בבד עם פרסום הדוחות הודיע יו"ר גולף, אהרון מידן, על התפטרותו מהתפקיד, פחות משנתיים לאחר שהחל בכהונה. מידן מונה ליו"ר גולף בתחילת 2014, ומי שיחליף אותו בתפקיד הוא יוחנן לוקר, לשעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וראש מטה חיל האוויר, וכיום אחד מבכירי קבוצת כלל תעשיות.

ההכנסות עלו, גם ההוצאות

בפעילות השוטפת, חברת גולף, אשר משתייכת לקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הציגה עליה של 2.5% בהכנסות הרבעוניות, שעמדו על 194 מיליון שקל, אולם סבלה משחיקת הרווחיות הגולמית, ועלייה ניכרת בהוצאות העבירה אותה להפסד תפעולי רבעוני של קרוב ל-4 מיליון שקל.

בתקופת מחצית השנה המגמה דומה, עם קפיצה של 12% בהכנסות, שהצטברו ל-381 מיליון שקל, אולם החבה לא הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי מהמכירות והציגה הפסד תפעולי של קרוב ל-1 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של יותר מ-30 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

בגולף מייחסים את המגמה השלילית ברווח התפעולי בעיקר להגדלת שיעורי ההנחות שהעניקה ללקוחותיה, וכן בעליית שער הדולר. בנוסף רשמה גולף עלייה בהוצאות, אותה היא מייחסת בין היתר להוספת שטחי מכירה ופעילויות, הגדלת הוצאות פרסום, עלייה בשכר המינימום ותוספת משרות במטה החברה.

גולף מציגה בדוחותיה שני תחומי פעילות עיקריים - אופנת הלבשה, במסגרתה היא מפעילה 10 רשתות של מוצרי הלבשה ואופנה, חלקן בשותפות, בהן גולף, פולגת, אינטימה ועוד. בנוסף היא פועלת בתחום מוצרים לבית באמצעות רשת גולף אנד קו וכיתן. בסך-הכול העסיקה גולף בסוף הרבעון השני כ-2,550 עובדים.

אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף, ציין היום בהתייחסו לדוחות כי "זהו הרבעון השלישי ביישום התוכנית האסטרטגית, אשר מתקדמת בהתאם למצופה. שוק האופנה בישראל הוא שוק דינמי ותחרותי הניצב בפני אתגרים שונים. גולף, כאחת מקבוצות האופנה הגדולות, בעלת איתנות פיננסיות ותזרים חיובי, פועלת להתאים את יישום התוכנית האסטרטגית למצב המשתנה של הסביבה העסקית, תוך השקעת משאבים ניהוליים בהמשך השיפור התפעולי וחוויית הקנייה בחנויות הקבוצה".