ועדי פלאפון וסלקום מתעקשים: העובדים לא יהפכו לעובדי קבלן

טוענים: לא יוקמו תאגידים חדשים כחלק מאיחוד הרשתות בשוק הסלולר ■ נציין כי מדובר בהודעה של הוועדים, ורשות ההגבלים או משרד התקשורת לא התייחסו עדיין לדיווח

ועדי העובדים בפלאפון ובסלקום מודיעים היום (ג') כי בעקבות פגישה שהתקיימה בשבוע החולף בין מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, הממונה על ההגבלים היוצא דיויד גילה, חברי הכנסת איתן כבל, מיכל בירן, דוד ביטן וראשי הוועדים ברק לוי ומיה יניב - סוכם כי לא יוקמו תאגידים חדשים כחלק מאיחוד הרשתות בשוק הסלולר. נציין כי מדובר בהודעה של הוועדים, ורשות ההגבלים או משרד התקשורת לא התייחסו עדיין לדיווח.

בפגישה הנ"ל, שהינה המשך לדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת לפני כחודשיים ביוזמתה של ח"כ מיכל בירן, הבהירו ראש הוועדים כי הקמתו של תאגיד משותף שיתפעל וינהל את הרשת המשותפת, משמעותו פיטורי עובדים של החברות הוותיקות שיידרשו לעבור למיזם החדש, בתנאים של עובדי קבלן, תוך כדי פגיעה חמורה בכל התנאים והזכויות הסוציאליות שצברו בחברות אלה.

יצוין כי איחודי הרשתות העומדים על הפרק בין חברת פלאפון לחברת אקספון ובין חברת סלקום לחברת גולן טלקום, שונים בתכלית מהמתכונת המובאת במסמך המדיניות המקורי של משרד התקשורת, משום שהמפעילים הקטנים אינם מעסיקים עובדים, ואין ברשותם רשתות פעילות.

בהודעה של הוועדים נמסר כי המשרד הבהיר בישיבה כי לא יוקם תאגיד חדש (כלומר "הקפאת" המדיניות) כל עוד אין עמידה מלאה מצד החברות בתנאים שמופיעים במסמכי המדיניות לרבות הרישיון. כמו כן, נטען כי סוכם שבמקרה שיתקבל מידע חדש כי ישנה התקדמות בנוגע לעמידה בתנאים, יכונס הפורום שוב בתוך 7 ימים, על מנת לדון בסוגיית העובדים.

יושבי-ראש ועדי העובדים של פלאפון וסלקום, ברק לוי ומיה יניב, אומרים כי "נפל דבר בשוק הסלולר בישראל. בפעם הראשונה קבע הרגולטור בצורה ברורה כי הקמת התאגידים החדשים אינה עומדת על הפרק וכלל לא ישימה בתנאים הקיימים".

עוד אומרים לוי ויניב כי "ההחלטה ממחישה בנוסף גם את הנחיצות הרבה בהקמת ועדי עובדים בישראל, ובפרט בשוק הסלולר. לולא הקמת הוועדים, מאות עובדים מוכשרים ומיומנים היו הופכים בהינף-יד לעובדי קבלן סוג ב', ללא יכולת התנגדות ממשית למהלך הנ"ל".

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמרה כי "הצלחנו להציל מאות עובדים מהעסקה קבלנית ועתיד לא בטוח. לאחר מאמצים רבים כינסנו בחדר אחד את כלל הגורמים האמונים על קבלת ההחלטות בשוק הסלולר, על מנת להבטיח את עתידם התעסוקתי של העובדים. ההחלטה של משרד התקשורת על הקפאת הקמת התאגיד החדש היא הצעד ההגון והנכון. אני מקווה כי המשרד יעמוד בהבטחתו, ואם בעתיד יהיו שחקנים שיעמדו בתנאי הסף, ניפגש ונשב יחדיו בכדי להוציא לפועל פתרון הוגן וראוי".