ירידות חדות בסגירה בוול סטריט: אפל צנחה ב-4.5%

בורסות אסיה ואירופה ננעלו בירידות שערים חדות; נתון מאקרו חלש בסין ■ מורגן סטנלי חותך את התחזית למדד ה-S&P 500 ■ מניות הנפט ריכזו עניין ברקע התנודתיות העזה במסחר בזהב השחור

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים חדות, כאשר המדדים המובילים השילו מערכם כ-3%. זאת בצל מגמה שלילית מובהקת שחתמה את המסחר בשוקי אסיה ואירופה והחשש מפני האטה חריפה בסין. התנודתיות בנפט נמשכה גם היום, ומחירו של הזהב השחור ירד בשיעור ניכר.

סין מוסיפה לטלטל את השווקים, כאשר המשקיעים מודאגים מבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אישור נוסף לדאגה התקבל היום, כאשר פורסם מדד מנהלי הרכש הרשמי לסקטור התעשיה בסין, שירד באוגוסט ל-49.7 נקודות לעומת 50 נקודות ביולי ואילו מדד מנהלי הרכש של Caixin/Markit רשם באוגוסט ירידה ל-47.3 נקודות לעומת 47.8 נקודות ביולי.

גם האפשרות להעלאת ריבית בארה"ב כבר החודש גורמת לחששות בקרב הפעילים. דוח התעסוקה החודשי שיפורסם בסוף השבוע הקרוב עשוי לחרוץ סופית האם הפדרל ריזרב יעלה ריבית חרף הטלטלה בשווקים, או לא.

רכבת ההרים במחירי הנפט המשיכה גם היום. חוזה נפט מסוג WTI לחודש אוקטובר קרס בכ-7.7% לרמה של כ-46 דולר לחבית. חוזה נפט מסוג ברנט ירד בכ-6% לרמה של 50.8 דולר לחבית. אתמול נזכיר, הנפט התאושש וזינק בכ-8% ברקע להודעת ארגון OPEC שרמזה כי תפוקת המדינות החברות בארגון עשויה לרדת בעתיד במטרה להשיג "מחירים הוגנים" לזהב השחור.

"המשקיעים חוששים באשר לחוזק הכלכלה העולמית, ולכן אנחנו רואים מכירות רוחביות בשוקי המניות. המשקיעים לא רוצים כעת לקחת סיכונים", מציינים היום ב-Sumitomo Mitsui Trust Bank.

על לוח המאקרו, ב-17:00 שעון ישראל פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM בתחום הייצור לחודש אוגוסט, שירד לרמה של 51.1 נקודות, מתחת לצפי בשוק שעמד על ירידה לרמה של 52 נקודות לעומת קריאה של 52.7 נקודות ביולי.

במורגן סטנלי חותכים את התחזית ל-12 החודשים הקרובים למדד ה-S&P 500, כך שיעמוד על 2,200 נקודות לעומת 2,275 נקודות בתחזית קודמת. במורגן סטנלי מסבירים את הפחתת התחזית בציפיות לצמיחה נמוכה, עלייה באינפלציה ומספר העלאות ריבית בארה"ב עד סוף 2016.

מניות במוקד

חברות האנרגיה דוגמת אקסון מובייל ושברון המשיכו לעמוד במוקד ברקע התנודתיות במחירי הנפט.

על פי דיווחים שונים אפל בוחנת אפשרות להיכנס לתחום של הפקות מקור כדי להתחרות בנטפליקס וחברות אחרות.

חברת Dollar Tree דיווחה על רווח של 67 סנט למניה ברבעון השני, 5 סנט מעל הצפי בשוק. ההכנסות צמחו ב-2.7%, מתחת לצפי.

סיטי הוסיפה את מניית פדקס לרשימת המניות המומלצות שלה בעקבות העובדה שהחברה חשופה לתחום המסחר אונליין.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]