נעילה חיובית בבורסות אירופה; שנחאי סגרה בירידות קלות

סקר ADP בארה"ב הצביע על יצירה פחותה מהצפי של משרות חדשות ■ מחר ה-ECB יפרסם את הודעת הריבית ■ גם היום נמשכת הירידה בנפט

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע התאוששות בוול סטריט ולאחר נעילה שלילית באסיה.

אתמול ננעל המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים, בעיקר בשל החשש מסין ולמרות נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בגוש האירו. שיעור האבטלה ירד באוגוסט לרמה של 10.9%, הרמה הנמוכה ביותר מזה 3 שנים, בעוד מדד מנהלי הרכש הצביע על קריאה גבוהה מ-50 נקודות, קריאה המעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

היום פורסמה בגוש האירו קריאת מדד המחירים ליצרן שירד ב-0.1% באוגוסט. והשינוי במספר המובטלים בספרד, שהצביע על עלייה של 21 אלף במובטלים, פחות מהצפי בשוק. בארה"ב פורסמו בין היתר נתון ה-ADP שהצביע על יצירה של 190 אלף משרות חדשות, מעט פחות מהצפי.

בין המניות שמרכזות עניין נציין את קמעונאית האונליין הבריטית ASOS, שהודיעה הל פרישתו של המנכ"ל ניק רוברטסון, לאחר כהונה של 15 שנים בתפקיד. חברת TESCO הודיעה כי בחרה ב-MBC Partners כחברה שתנהל ההנפקה של את החטיבה שלה בדרום קוריאה.

הבורסות בסין יהיו סגורות מחר

יום המסחר בבורסות אסיה נחתם בירידות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות חדות. סין הודיעה כי מחר וביום שישי לא יתקיים מסחר לרגל חגיגות הניצחון על יפן עליות של כ-0.7% נרשמות במסחר בחוזים על וול סטריט.

כאמור, המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בירידות שערים חדות, כאשר המדדים המובילים השילו מערכם כ-3%. זאת בצל מגמה שלילית מובהקת שחתמה את המסחר בשוקי אסיה ואירופה והחשש מפני האטה חריפה בסין.

התנודתיות בנפט נמשכה גם אתמול, ומחירו של הזהב השחור ירד בשיעור של קרוב ל-9%. גם היום נמשכת הירידה בנפט וחוזה ברנט נסחר מתחת ל-50 דולר לחבית.

סין מוסיפה לטלטל את השווקים, כאשר המשקיעים מודאגים מבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אישור נוסף לדאגה התקבל אתמול, כאשר פורסם מדד מנהלי הרכש הרשמי לסקטור התעשיה בסין, שירד באוגוסט ל-49.7 נקודות לעומת 50 נקודות ביולי ואילו מדד מנהלי הרכש של Caixin/Markit רשם באוגוסט ירידה ל-47.3 נקודות לעומת 47.8 נקודות ביולי.

גם האפשרות להעלאת ריבית בארה"ב כבר החודש גורמת לחששות בקרב הפעילים. דוח התעסוקה החודשי שיפורסם בסוף השבוע הקרוב עשוי לחרוץ סופית האם הפדרל ריזרב יעלה ריבית חרף הטלטלה בשווקים, או לא.

מניות יצרניות כלי הרכב ביפן בלטו במסחר. נציין את סוזוקי מוטור, טויוטה והונדה מוטור.