וול סטריט ננעלה בעליות של עד 2.4%; טאואר זינקה מעל 8%

ספר הבז': סימנים לעלייה באינפלציה ■ סקר ADP אכזב; פריון העבודה עלה בהתאם לצפי ■ ביום שישי - דוח התעסוקה לאוגוסט ■ האם הפד אכן יעלה ריבית בספטמבר, או ידחה אותה בשל הטלטלה בשווקים?

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות לאחר פרסום מספר נתוני מאקרו חשובים, כולל סקר ADP וספר הבז'.

"גורו האג"ח" ביל גרוס, שקורא כבר זמן רב לפדרל ריזרב להעלות ריבית, אמר היום כי ייתכן שהפד פספס את ההזדמנות שלו להעלות את הריבית השנה, מה שעלול להצית חוסר יציבות פיננסית. "הפד מתחיל להבין של-6 שנים של ריבית אפסית יש השפעות שליליות על הכלכלה", אמר גרוס.

ספר הבז', הדוח אשר מודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפדרל ריזרב בארה"ב, הצביע על עלייה אפשרית באינפלציה, כתוצאה מעליית השכר, מה שעשוי להעניק לפד ביטחון בהעלאת ריבית.

בנוסף, הדוח אופטימי לגבי הפעילות הכלכלית, בהמשך לדוח הקודם שהצביע על התרחבות גם כן. עם זאת, הדולר החזק, הנפט הנחלש וההאטה בסין נותנים את אותותיהם במספר מחוזות.

בזירת המאקרו פורסם היום סקר ADP לחודש אוגוסט, הבודק את מספר המשרות החדשות במגזר הפרטי. הסקר הצביע על תוספת של 190 אלף משרות חדשות, לעומת צפי ל-201 אלף. זאת, לאחר תוספת של 185 אלף משרות בחודש הקודם.

הנתון מגיע יומיים לפני דוח התעסוקה החודשי לאוגוסט, שצפוי להצביע ביום שישי על תוספת של 213 אלף משרות לשוק העבודה. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-5.3% ל-5.2%.

עוד פורסם פריון העבודה לרבעון השני, שעלה ל-3.3% לאחר 1.3% בקריאה הקודמת. הצפי היה לעלייה של 3.2%. בשנה החולפת עלה הפריון ב-0.7% בלבד. העלות לשעת עבודה ירדה ב-1.1%, במקום עלייה של 0.5% בקריאה הקודמת.

ההזמנות ממפעלים לחודש יולי, שפורסמו גם כן, עלו ב-0.4% בלבד, לעומת צפי לעלייה של 1% לאחר עלייה של 1.8% בחודש הקודם.

המשקיעים יעקבו אחרי כל הנתונים, ובעיקר אחרי דוח התעסוקה, כדי לדלות רמזים האם הפד אכן יעלה ריבית בספטמבר, או ידחה אותה בשל הטלטלה בשווקים.

לאחר שאתמול קרס מחיר חבית נפט מסוג WTI בכ-7.7%, היום עלה המחיר ב-1.9% ל-46.25 דולר. סעודיה הודיעה היום כי היא לא נכנעת ללחצים של מדינות אחרות החברות בקרטל אופ"ק ולא תקצץ בתפוקה כדי לגרום לייצב את מחירי הזהב השחור. עפ"י הערכות בשוק, סעודיה דווקא הגדילה עוד יותר את התפוקה לרמה של כ-10.45 מיליון חביות ביום בחודש יולי מרמה של 10.1 מיליון חביות ביום באפריל. זאת למרות שמחירי הנפט (ה-WTI והברנט) צנחו בכ-15% מתחילת השנה בשל הגידול החד בהיצע.

בנוסף, סוכנות האנרגיה של ארה"ב הודיעה היום כי המלאים עלו בשבוע החולף ב-4.7מיליון חביות, לעומת התחזיות לירידה של 800 אלף חביות.

אמש לאחר הנעילה דיווחה AT&T כי קיבלה הצעת רכש ל-3 מיליון ממניותיה ע"י TRC Capital. החברה המליצה לבעלי המניות לדחות את ההצעה.

אינטל ריכזה עניין לאחר שאמש דיווחה כי היא משפצת את הדגמים החדשים של השבבים שלה למחשבים.

מקדונלד'ס מתכננת להציע תפריט ארוחת בוקר לאורך כל היום.

מניות האנרגיה אקסון מובייל ושברון המשיכו לרכז עניין על רקע התנודתיות במחירי הנפט.

טאואר דיווחה על "פריצת דרך טכנולוגית" אליה הגיעה עם החברה הבת TPSCo, בטכנולוגיית RF עבור הדור הבא של טלפונים חכמים 4G LTE ורכיבי IoT. מקורות בשוק מעריכים כי המהלך עשוי לתרום לטאואר תוספת של עשרות מיליוני דולרים להכנסות החל משנת 2016.