נעילה חיובית בבורסות אירופה; ריבית ה-ECB נותרה ללא שינוי

הבורסות בסין סגורות לרגל חגיגות לציון 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה ■ הבנק המרכזי האירופי החליט כצפוי להותיר את שיעור הריבית ללא שינוי; דרגי: תוכנית רכישות האג"ח תוארך במידת הצורך מעבר לחודש ספטמבר 2016 ואף תוגדל

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, ברקע לעליות שחתמו אתמול את המסחר בוול סטריט ולאחר החלטת הריבית בגוש בגוש האירו. הבורסות בסין סגורה היום לרגל חגיגות 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה.

המשקיעים בעולם מתמקדים היום בהודעת הריבית ומסיבת העיתונאים של הבנק המרכזי האירופי. ה-ECB החליט כצפוי להותיר את הריבית ללא שינוי על 0.05% ואת ריבית הפקדונות ברמה שלילית של 0.2%.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר דרגי כי תוכנית רכישות האג"ח תוארך במידת הצורך מעבר לחודש ספטמבר 2016 ואף תוגדל. במקביל אמר דראגי כי תחזיות הצמיחה לגוש האירו עודכנו כלפי מטה עד לשנת 2017 על רקע הטלטלה בשווקים המתפתחים, בעיקר בסין. עוד אמר דראגי כי גם צפי האינפלציה הורד.

מעבר לכך, מחר יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה המלא כאשר ע"פ הערכות נתונים מאכזבים יחסלו כמעט לחלוטין את האפשרות של העלאת ריבית בספטמבר.

מניית Easyjet מזנקת בחדות לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה ל-2015 בעקבות שיא במכירות באוגוסט.

סינגנטה, ענקית החקלאות השווייצרית, הודיעה על רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 2 מיליארד דולר.


ההתעטשות בסין תהפוך לשפעת?

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ה') בעליות שערים. הבורסות בסין סגורות היום ומחר לרגל חגיגות לציון 70 שנה לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה. ביפן הבורסה קופצת ביותר מ-1% לאור החלשות הין והעליות בוול סטריט.

"ההפוגה בזעזועים של שוק המניות הגלובלי יכולה רק לשקף דעיכה קטנה בחששות הנוגעים לשאלה האם שאר העולם יידבק בשפעת מההתעטשות של סין", מציינים אנליסטים ב-Mizuho Bank בסקירה שפרסמו. "הבורסות בסין נחות בסוף השבוע והמשמעות היא רגיעה גם בשוק המניות הגלובלי".

מניות חברות היצוא ביפן בלטה במסחר. נציין את ניסאן מוטורס וטוישבה שרשמו עליות חדות. גם מניות הפיננסים נסחרו במגמה חיובית, ביניהן Mitsubishi UFJ Financial Group ו-Sumitomo Mitsui Financial Group.