ורינט בתחזית הכנסות מאכזבת - צנחה אחרי הסיום בוול סטריט

דוחות הרבעון היו דווקא טובים מתחזיות האנליסטים, עם צמיחה בהכנסות וצמצום ההפסד ■ מצפה להכנסות שנתיות של 1.18-1.23 מיליארד דולר

דן בודנר / צלם: איל יצהר
דן בודנר / צלם: איל יצהר

דוחות הרבעון הפיסקאלי השני שפרסמה אתמול חברת הטכנולוגיה ורינט , לאחר סיום המסחר בוול סטריט, היו טובים מתחזיות האנליסטים, אך התחזית שצורפה אליהם אכזבה את המשקיעים והמניה נפלה במסחר המאוחר ב-6.9%. ורינט, המנוהלת על-ידי דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, והיא נסחרת לפי שווי שוק שמתקרב ל-3.2 מיליארד דולר בנאסד"ק.

ברבעון שהסתיים בסוף יולי הסתכמו הכנסותיה של ורינט בכ-296 מיליון דולר, צמיחה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות על בסיס Non-GAAP הגיעו לכ-297 מיליון דולר, צמיחה של 4.3%, וגבוה ב-7.2 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. תחום המודיעין העסקי היווה כ-54% מהכנסות הרבעון, אך נרשמה בו ירידה של כ-5%; תחום מודיעין התקשורת והסייבר היווה כ-36% מההכנסות ונרשמה בו צמיחה של 23%. במחצית הראשונה של שנת הכספים הסתכמו הכנסות ורינט (Non-GAAP) בכ-567 מיליון דולר, עלייה של 2.4% ביחס לתקופה המקבילה בשנת הכספים 2014.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורינט רשמה ברבעון הפסד נקי של 11.2 מיליון דולר, כך שההפסד צומצם ב-8.4% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה עברה החברה מרווח להפסד נקי של 11.7 מיליון דולר, כאשר על התקופה המקבילה השפיעה לטובה הטבת מס.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות הקשורות לרכישות, לתגמולים מבוססי ההון לעובדים ולהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, ורינט רשמה רווח נקי רבעוני של 44 מיליון דולר, לעומת רווח של 41.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-70 סנט, ובכך ורינט עקפה את תחזיות האנליסטים ב-2 סנטים.

מתחילת השנה מסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-85.3 מיליון דולר (1.36 סנט למניה), עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך המחצית ורינט ייצרה 66.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף התקופה היו בקופת החברה כ-366 מיליון דולר.

במבט קדימה, ורינט מצפה לסכם את השנה כולה עם הכנסות של 1.18-1.23 מיליארד דולר, כאשר החברה מציינת שעל בסיס שערי חליפין קבועים ההכנסות היו מגיעות ל-1.225-1.275 מיליארד דולר, צמיחה של 8% מהשנה שעברה. התחזית אכזבה את המשקיעים משום שקונצנזוס האנליסטים עמד על 1.22 מיליארד דולר. בהנחה שהחברה תגיע לאמצע טווח תחזית ההכנסות, הרווח הנקי השנתי למניה יגיע ל-3.45 דולר - לעומת תחזית הקונצנזוס ל-3.66 דולר.

"אנחנו מרוצים מהצמיחה בהכנסות הרבעוניות, וממשיכים להשקיע בהזדמנויות צמיחה לטווח הארוך ובהרחבת הפורטפוליו שלנו", מסר נשיא ומנכ"ל ורינט, דן בודנר.

תוצאות הרבעון של ורינט
 תוצאות הרבעון של ורינט