בורסות אירופה סגרו בירידות חדות; הדאקס צנח ב-2.7%

המדד המקומי MSCI Asia Pacific ננעל בירידה שבועית שביעית ברציפות, הרצף הארוך ביותר מאז 2011 ■ שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-5.1%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה במקביל לירידות בוול סטריט. המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, מעכלים ומנתחים את דוח התעסוקה האמריקאי לחודש אוגוסט, שפורסם היום. 

משרד העבודה האמריקאי פרסם ב-15:30 שעון ישראל את דוח התעסוקה לאוגוסט. הדוח הצביע על תוספת של כ-173 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה ל-5.1%.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב היה אמור להוסיף בחודש החולף 220 אלף משרות חדשות, עלייה קלה לאחר יצירה של 215 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת מ-5.3% ל-5.2%.

נתון חודש יולי עודכן לגידול של 245 אלף משרות לעומת 215 אלף משרות בנתון הקודם. גם נתון יוני עודכן למעלה בכ-14 אלף משרות.  

מניות חברות התעופה במוקד, ברקע המשך היחלשות הנפט, עובדה המקטינה כמובן את הוצאות החברות ומגדילה את רווחיהן. נציין את Air France-KLM ואת Lufthansaand.

 

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה שלילית, כשהמדד המקומי MSCI Asia Pacific ננעל בירידה שבועית שביעית ברציפות, הרצף הארוך ביותר מאז 2011.

 

"ישנה עצבנות בשוק באשר לצמיחה באסיה ולהשלכות של העלאת ריבית על ידי הפד. העובדה כי הדולר-ין יפני נראה 'ספוג' היא בוודאות סימן רע", ציינו הבוקר ב-Westpac Banking.