יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות לאחר דוח התעסוקה

דוח התעסוקה הצביע על תוספת של כ-173 אלף משרות באוגוסט לעומת צפי לתוספת של כ-220 אלף משרות ■ שיעור האבטלה ירד ל-5.1% ■ ביום ב' הקרוב לא יתקיים מסחר בניו יורק לרגל יום העבודה

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בוול סטריט לאחר פרסום דוח התעסוקה החודשי, כשגם בבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות שערים. אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת. נציין כי וול סטריט יוצאת לסוף שבוע ארוך, כשביום ב' הקרוב לא יתקיים מסחר לרגל יום העבודה (לייבור דיי).

משרד העבודה האמריקאי פרסם ב-15:30 שעון ישראל את דוח התעסוקה לאוגוסט. הדוח הצביע על תוספת של כ-173 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה ל-5.1%.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב היה אמור להוסיף בחודש החולף 220 אלף משרות חדשות, עלייה קלה לאחר יצירה של 215 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת מ-5.3% ל-5.2%.

נתון חודש יולי עודכן לגידול של 245 אלף משרות לעומת 215 אלף משרות בנתון הקודם. גם נתון יוני עודכן למעלה בכ-14 אלף משרות.

שוק העבודה כבר מאותת מזה זמן ששיעור הריבית צריך לעלות והגיע הזמן שהמדיניות המוניטארית תתאים את עצמה לכלכלה הריאלית שהתאוששה בצורה משמעותית. כך אמר היום ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד וחבר ב"וועדת השווקים הפתוחים" הקובעת את המדיניות המוניטארית בפד.

עוד הוא אמר שההשקעות העסקיות ושוק הנדל"ן נראים בריאים ושאין צורך להתרגש במיוחד מהטלטלות האחרונות בשווקים.

"אני חושב שהמשקיעים ייראו נתון חלש כ'לא' החלטי להעלאת ריבית בספטמבר, יותר מאשר נתון חזק יבטיח 'כן'", ציינו היום במחלקת המט"ח של בנק סיטי.

אמזון דיווחה כי חטיבת שירותי הענן שלה תרכוש את חברת התוכנה Elemental Technologies, המתמחה בווידאו. סכום הרכישה לא דווח.

מייסד ויו"ר עליבאבא ג'ק מא, יחד עם סגן היו"ר, עתידים ליטול הלוואה של יותר מ-2 מיליארד דולר באמצעות שעבוד מניותיהם בענקית המסחר הסינית, כך על פי דיווחים היום בתקשורת הזרה.

רשת הקמעונאות גאפ דיווחה על ירידה של 2% במכירות של חנויות זהות בחודש אוגוסט.

מניית ורינט המשיכה בירידה לאחר שפרסמה שלשום דוחות חלשים.