דריכות בשווקים: הנתונים בסין השבוע יחריפו את הירידות?

הבורסות בסין ישובו לפעילות מחר (ב') לאחר שהיו סגורות מיום חמישי ■ בוול סטריט לא יתקיים מסחר מחר לרגל ה"לייבור דיי" ■ ביום שלישי יפורסם בסין המאזן המסחרי לאוגוסט ובהמשך השבוע נתונים מהותיים נוספים ■ "לשווקים עלולה להיות תגובה שלילית אם הנתונים יצביעו על המשך הירידה בייצוא"

משקיע סיני / צילום: רויטרס
משקיע סיני / צילום: רויטרס

המשקיעים בוול סטריט יעקבו מקרוב השבוע אחר נתונים מהותיים שיתפרסמו בסין. בשוק חוששים כי נתונים מאכזבים עלולים להחריף את גל הירידות, בעוד נתונים חיוביים עשויים לייצב את השווקים.

הבורסות בסין היו סגורות מיום חמישי, כאשר הסיבה הרשמית שסיפק הממשל הייתה החגיגות לרגל 70 לניצחון על יפן במלחמת העולם השנייה. למרות החופשה הארוכה של השווקים בסין, המשקיעים בוול סטריט נותרו מבוהלים, בין היתר בשל נתון התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי, והמסחר ננעל בירידות של יותר מ-1%. הבורסה בסין תשוב לפעול מחר (ב') בעוד הבורסות בוול סטריט יהיו סגורות לרגל ה"לייבור דיי".

 

המשקיעים יעקבו כאמור בדריכות אחר הנתונים שיפורסמו השבוע בסין. ביום שלישי, יפורסם המאזן המסחרי לחודש אוגוסט. בשוק צופים כי הייצוא יתאושש והעודף המסחרי יצמח ל-48.6 מיליארד דולר, לעומת 43 מיליארד דולר ביולי. הנתון הקודם ביולי, נזכיר, הצביע על ירידה חדה ובלתי צפויה ביצוא, בשיעור של 8.3%. ביום חמישי יפורסמו נתוני האינפלציה ומדד המחירים ליצרן. "לשווקים עלולה להיות תגובה שלילית אם הנתונים יצביעו על המשך הירידה בייצוא", מציין פטר דוניסנו, אנליסט בוולס פארגו.

"הנתונים בשבוע הבא בסין הם חשובים אך אני לא בטוח שכולם יגיבו לנתונים חזקים. המשקיעים פשוט יניחו שהם מזויפים", מציין ג'ון קנאלי, אסטרטג השקעות בחברת  LPL Financial. "אני לא יודע כיצד סין תחלץ את עצמה מהמצב הזה".