מתנה מפנקת לחג: הראל תחלק 5,000 שקל לכל עובד

הבונוס המיוחד בהיקף כולל של כ-25 מיליון שקל מוענק לרגל 80 שנות פעילות ביטוחית של משפחת המבורגר בישראל

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר

רוב העובדים בענפי המשק השונים היו חותמים על מתנה כזו לחג. עובדי קבוצת הביטוח והפיננסים הראל גילו בסוף השבוע שעבר כי כל אחד מהם יקבל בונוס  חד פעמי בגובה 5,000 שקל ברוטו. זאת, כדי לציין 80 שנות פעילות ביטוחית בישראל של משפחת המבורגר - בעלת השליטה בקבוצה - וכ-40 שנה להקמת קבוצת הביטוח הראל, כפי שהיא מוכרת היום.

על המענק, שישולם במשכורת הקרובה, נודע לעובדים בערב חגיגי שערכה הקבוצה בלטרון, שבמהלכו הם נהנו עם בנות ובני זוגם גם מהופעה של שלמה ארצי. יו"ר הקבוצה, יאיר המבורגר, שבישר על כך לעובדים אמר כי כ-5,000 עובדי הקבוצה יזכו לקבל את המענק "כאות להערכה".

עלות המענק הכוללת לקבוצה נעה בטווח של 23-25 מיליון שקל. על פי דוחות הקבוצה לשנת 2014, בסוף אותה שנה הועסקו בה 4,643 איש.

באתר קבוצת הראל, קבוצת הביטוח השנייה בגודלה במשק, מצוין כי ארנסט ומרגוט המבורגר ז"ל - הוריהם של יאיר המבורגר, יו"ר הקבוצה, גדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח, ונורית מנור - החלו לפעול בתחום הביטוח בישראל בשנת 1935. בתחילה עם עשו זאת באמצעות "המשמר סוכנות לביטוח".

בשנת 1975, נכתב באתר, "הקימה המשפחה את הראל חברה לביטוח. לאחר כשבע שנים (ב-1982) הפכו הראל חברה לביטוח והמשמר סוכנות לביטוח לחברות בת של הראל המשמר השקעות, שמניותיה החלו להיסחר בבורסה של תל אביב. בשנת 2007 שונה שם החברה להראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים.

כיום הראל השקעות נסחרת בבורסה המקומית במסגרת מדד ת"א 75, כשהשווי שלה בבורסה עומד על כ-3.7 מיליארד שקל. החברה, שמחזיקה בפעילות משמעותית בכל תחומי הביטוח ושירותי ניהול ההשקעות, היא, בין היתר, מובילת שוק ביטוחי הבריאות והסיעוד. האחים יאיר וגדעון המבורגר ואחותם נורית מנור מחזיקים בכ-50% ממניות הקבוצה.