הפועלים בהמלצה על טאואר: "כל תחומי פעילותה צומחים"

מציב למניה מחיר יעד של 21 דולר, פרמיה של 68% על מחיר השוק ■ החברה הודיעה על הסכם במסגרתו תקבל מקדמה של 30 מיליון ד', והמניה מזנקת במחזור ענק

נמשך המומנטום החיובי בעסקי יצרנית השבבים טאואר , ולצד שיפור הרווחיות והתמחור הזול של המניה - בבנק הפועלים סבורים שהמניה מומלצת ונוקבים במחיר יעד של 21 דולר, פרמיה של כ-68% על פני מחיר המניה בבורסה. בבנק מתחילים לסקר את מניית טאואר בהמלצת "תשואת יתר", ולדברי האנליסט שי זיגלמן, "כל תחומי פעילותה של טאואר נהנים מצמיחה בעסקיהם, ובעיקר פעילות מתגי הרדיו".

טאואר נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של ת"א לפי שווי של 966 מיליון דולר. מניית טאואר קפצה היום במהלך המסחר בת"א בכ-6%, על רקע ההמלצה החדשה וגם בעקבות דיווח שפרסמה החברה. טאואר הודיעה כי התקשרה בהסכם מחייב עם אחד מלקוחותיה, לפיו תקבל מקדמה של 30 מיליון דולר לשם הרחבת כושר הייצור במפעליה. לפי החברה, בכך היא תבטיח כושר ייצור מתאים ללקוחותיה, על מנת לתמוך ולענות על צרכיהם הנוכחיים והעתידיים.

בדרך לרכישה בארה"ב?

"אנו רואים ביקוש גדול מאוד למוצרינו הבא לידי ביטוי הן בתחזיות של לקוחותינו, בהזמנות מהם ובערוצי המכירות והשיווק של החברה, כל זאת בהיקפים החורגים מכושר הייצור הנוכחי הקיים במפעלינו ברחבי העולם, בעיקר בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון", מסר המנכ"ל, ראסל אלוואנגר.

לדבריו, החברה מיישמת כמה צעדים, כולל הכשרת מתקני הייצור, השקעה בציוד ובחינת הזדמנויות לרכישות. צעד נוסף, עליו דיווחה החברה היום, הוא התקשרות עם לקוחות בחוזים ותוכניות "שבמסגרתם הלקוחות משריינים לעצמם נתחים מכושר הייצור שלנו תמורת תשלום מקדמות, ו/או מממנים את הגדלת כושר הייצור ו/או מממנים רכישת מכונות להגדלת כושר היצור שלנו", אמר אלוואנגר.

האפשרות של רכישות עולה גם בהמלצת בנק הפועלים. "אנו מעריכים שהחברה תפנה לרכוש פעילות בשוק האמריקאי, כאשר תחום החיישנים הצומח מסתמן כאטרקטיבי", מציין זיגלמן. בבנק ציינו גם כי הרכישות שביצעה טאואר לאורך השנים, לצד הצמיחה האורגנית שלה, איפשרו לה להפוך למובילת שוק בקרב החברות המתמחות בייצור שבבים אנלוגיים. "טאואר מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה לנוכח איכות תהליך הייצור במפעליה, יכולת עמידתה בלוח זמנים ושירות לקוחות מהימן", כתב האנליסט זיגלמן. עוד הוא הוסיף כי מיזוגים ורכישות שביצעו לקוחות טאואר עם חברות שלא נמנו על לקוחותיה - כגון עסקת ברודקום-Avago - עשויים לספק לטאואר הזדמנות חדירה ללקוחות חדשים.