נעילה חיובית בבורסה; טאואר עלתה ב-2%, לאומי הוסיפה 1.1%

מניות הגז ממשיכות לרכז עניין רב ■ עליות שערים בשוקי העולם ■ שתי המצטרפות החדשות לבורסה, ביוטיים ונבידאה, סיימו בעליות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ג') במגמה חיובית, במקביל לעליות בבורסות של אירופה וניו יורק. בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, לאחר שאתמול רשמה בורסת שנחאי ירידה חדה. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

ביפן פורסם היום נתון מעודכן על התמ"ג ברבעון השני, שרשם ירידה של 1.2% לעומת נסיגה של 1.6% בנתון הקודם. בסין דווח היום כי העודף במאזן המסחרי הסתכם בכ-368 מיליארד יואן באוגוסט, על רקע ירידה של 14.3% בייבוא לעומת ירידה קטנה יותר של 6.1% ביצוא לעומת החודש המקביל אשתקד.

בשוק המט"ח, הדולר ירד היום בכ-0.28% לשער יציג של 3.922 שקלים והאירו ירד בכ-0.17% ל-4.377 שקלים.

"דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון, הצליח לבלבל את המשקיעים ולא סיפק לשוורים את התמיכה לה ציפו. מספר המשרות החדשות שנוצרו -173,000, אכזב אפילו את הפסימיסטים בין האנליסטים. מצד שני אחוז האבטלה ירד ל-5.1% האחוז הנמוך ביותר מאז אפריל 2008. בלבול זה מציב גם אתגר לא פשוט למקבלי ההחלטה בבנק המרכזי בבואם לקבל החלטה לגבי העלאת ריבית אפשרית בישיבה הקרובה שתתחיל ב-16 בספטמבר. מצד אחד, כמות המשרות החדשות שנוצרו מסמן אולי על האטה בקצב יצור המשרות במשק שיכול להצביע על האטה קרובה בכלכלה", אומר עוזי נלקין, האנליסט הראשי של USG Capital , בסקירה השבועית שפרסם.

"מצד שני, שיעור האבטלה הנמוך נמצא בחלק התחתון של הטווח אותו מגדיר הבנק המרכזי כתעסוקה מלאה, טווח שממנו קשה לכלכלה לצמוח ללא לחצים אינפלציוניים. אנו משערים שעל אף התנודתיות החריפה בשווקים יבחר הבנק לעלות את הריבית על מנת לשדר שהכלכלה האמריקאית על קרקע יציבה ויכולה לספוג עלייה קטנה בריבית אחרי כמעט עשור בו לא עלה שיעור הריבית. בנוסף, בניגוד לרוב האנליסטים נלקין חושב שעליית ריבית מתונה מתומחרת כבר בשוק ולא קשורה לעיתוי ההעלאה ולא תגרום לטלטלה חדה", אומר נלקין.

ב-USG Capital ממשיכים להאמין שמגמת הירידות בשוקי המניות עדיין לא מאחורינו. "להערכתנו האינדיקטורים הטכניים בשוק המניות המעידים על המשך ירידות בשווקים התחזקו מאז הסקירה האחרונה. המדדים העיקריים נסחרים מתחת לקווי תמיכה חשובים (קו ממוצע 50 ו-200 הימים) חברות הצמיחה שהובילו את השוק בעליות האחרונות מתחילות לפתח תבניות דוביות שמסמנות על אפשרות סבירה להמשך הירידות במניות אלו ומעמידות בספק אפשרות מהירה של עלייה במניות של חברות מובילות אלו", מסביר נלקין.

אתמול הסתיים יום תנודתי בבורסה בירידות קלות. זאת לאחר שהכנסת אישרה ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים את מתווה הגז. עם זאת, העברת הסמכויות ע"פ סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים משר הכלכלה לממשלה עלתה להצבעה. מניות הגז נסחרו בתנודתיות חדה וסגרו בירידות והיום הן עולות. נציין את אבנר , רציו ודלק קידוחים.

טאואר המשיכה לבלוט במסחר לאחר שפועלים התחיל לסקר את החברה והעניק לה מחיר יעד של 82.5 שקל והמלצה של "תשואת יתר". בפועלים מציינים כי טאואר נהנית ממומנטום חיובי לצד שיפור רווחיות ותמחור זול.

עליות נרשמו בשתי המצטרפות החדשות לבורסה: מניית ביוטיים ומניית נבידאה .

חברת ננו דיימנשן דיווחה היום כי התקשרה בהסכם למכירת מספר מדפסות לחברת ALA המספקת שירותים של פיתוח תוכנה לעולם הדפוס הדיגיטלי ושירותים בתחום האינטגרציה בין הטלפוניה הארגונית לבין מערכות המידע. במסגרת ההסכם, תרכוש ALA מספר מדפסות על מנת לספק ללקוחותיה הדפסה בתלת מימד של אבות טיפוס למעגלים אלקטרוניים רב שכבתיים. היקף העסקה עומד על כ-700 אלף שקל, כאשר ננו דיימנשן צופה כי תספק את המדפסות ברבעון ה-4 של שנת 2016.