32 רים יונס מייסדת ובעלי אלפא אומגא

חלוצת נשות המגזר הערבי בהייטק. ייסדה ועומדת בראש חברה לפיתוח וייצור מכשור רפואי שמוכרת ברחבי העולם

המהלך המשמעותי שלי השנה: "פיתחנו מכשיר שעוזר למנתחי מוח לעשות ניתוחים בצורה יותר מדויקת ובפחות זמן. אנחנו מוכרים אותו בהצלחה מאז סוף 2014, כי זה מכשיר שאין לו מתחרים".

מסלול: בגיל 26 הקימה את חברת אלפא קאד, שעסקה בהנדסת בניין ואדריכלות. כעבור שלוש שנים הקימה גם את אלפא אומגא, העוסקת בפיתוח ציוד לחקר המוח ולניתוחי מוח. מוכרת את מוצריה לכ-600 בתי חולים ומעבדות מחקר ברחבי העולם.

עצה שהייתי נותנת לעצמי כמנהלת בתחילת הדרך: "להיות אמיצה ולא לפחד, תמיד לאתגר את עצמך ולצאת מאזור הנוחות. אם הייתי יותר אמיצה בהתחלה, הייתי מגיעה יותר רחוק, בזמן קצר יותר".

עצה טובה שקיבלתי: "אל תדחי קבלת החלטה, כשאת יודעת שזו ההחלטה הנכונה - גם אם זה מאוד קשה לך, או מפחיד אותך, או דורש ממך להוציא הרבה אנרגיה. ברגע שמחליטים הביצוע הוא קל".

הרגלים אפקטיביים: "אני מבקשת עזרה מכולם, מאלה שמעליי ומאלה שמתחתיי. למדתי לא להתבייש להתייעץ גם בדברים קטנים, וגם בדברים הגדולים. הרגל נוסף שסיגלתי הוא לא לענות מיד על אימיילים. התקנתי לעצמי דיליי של שלוש דקות עד ליציאת האימייל מהתיבה היוצאת. לפעמים את מקבלת אימיילים שמעצבנים אותך, ואת ישר רוצה לענות מתוך כעס. העיכוב הזה מאפשר לי להתקרר ולנסח מחדש".

הייעוד שלי: "לסגור פערים בין המגזרים השונים בישראל, ולגרום לכך שההייטק יעבור מהמרכז לכלל ישראל. כדי להגשים את הייעוד הזה הקמתי את חברת ההייטק הראשונה בנצרת, שגרמה לשינוי כל האקו- סיסטם בעיר. עד היום ארבעה עובדים שלנו יצאו ופתחו חברות משלהם".

רגע מכונן בקריירה: "כשהחלטתי ב-2002 למכור את החברה הראשונה שהקמתי, להתמקד באלפא אומגא ולהפוך אותה לגלובלית. ההחלטה אילצה אותנו להרבה שינויים, כמו לצאת עם ילדה בת חודש לשנתיים בארה"ב, כדי להקים את הסניף האמריקאי שלנו. עשיתי את המעבר עם דפיקות לב חזקות".

רגע אושר השנה: "כשמישהי תל אביבית כתבה לי שהיא רואה בי מודל לחיקוי ואשת חזון שיוצרת שינוי משמעותי בקהילה, וכי נשים כמוני נוטעות בה תקווה לעתיד המדינה, זה הראה לי שמה שאנחנו עושים אכן חשוב, ומביא לשינוי".

החותם שהטבעתי בחברה הישראלית: "עצם זה שאני יושבת במועצות הנהלה שאף פעם קודם לכן לא היו בהן ערבים, זה מפגיש את האנשים עם הצד השני, וגורם להם לחשוב על הצרכים שלו".

(נורית רוט)