48 רחלי גנות מייסדת ומנכ"לית רייצ'יפ

הקימה את חברת ההייטק הראשונה שמעסיקה נשים חרדיות בלבד. במסגרת החברה שותפה בפיתוח של כ-50 צ'יפים לחברות בינלאומיות. השנה הקימה את החממה הטכנולוגית ליזמים חרדים

המהלך המשמעותי שלי השנה: "לאחר שזיהיתי ששנת 2014 הייתה שנת שיא לגיוסי הון לסטארט-אפים, החלטתי לנתב את החברה שלי לעולם הפיתוח הזה. כך שמחברה שעבדה רק עם חברות גדולות כמו אינטל, אלביט והתעשייה האווירית, עברנו גם לצד השני והתחלנו לעבוד עם סטארט-אפים. היום הם מהווים מעל 20% מההכנסות שלנו, וזה רק הולך וגדל.

"בתחילת 2015 הקמתי בבני ברק חממת הייטק ראשונה מסוגה המיועדת לסטארט-אפיסטים מהמגזר החרדי".

עצה שהייתי נותנת לעצמי כמנהלת בתחילת הדרך: "כמנהלת צעירה את מרגישה שאת נדרשת לתת פתרון לכל בעיה שעולה. בעבר, עוד לפני שהאדם מולי היה מסיים להציג את הבעיה, כבר הייתי חושבת איך אני פותרת לו אותה. עם הזמן למדתי להיות ברוגע, לשמוע מבין השורות, לשאול את השאלות הנכונות, ובדרך זו להגיע לפתרון הנכון".

עצה טובה שקיבלתי: "להגדיר את היעד, ורק אחר כך לתכנן את ה'איך'. אני טיפוס של Doing, ישר הולכת לביצוע, לעשייה. עם הזמן הפנמתי שאם אני רוצה להוביל ולא להיות מובלת, אני צריכה להשקיע הרבה יותר בצד של ה-Being, להגדיר יעדים ולתכנן כל שלב, ורק לאחר שהכול מוגדר היטב, לחשוב על ה'איך'".

הרגלים אפקטיביים: "אני משתדלת לעבוד בשיטת נגעת-נסעת - אם התחלתי משימה, אני אדאג לסיים אותה. כחלק מזה גם הנהגתי בחברה הרגל של הוצאת נוהל: אחרי שאירע מקרה שנעשה בו דיון עומק, נפרסם נוהל בין העובדות, כך שלא נצטרך לדון באותה בעיה כל פעם".

רגע מכונן בקריירה: "ההחלטה להפוך משכירה לעצמאית, ולהקים חברה משלי".

החותם שהטבעתי: "בתעסוקת חרדים. עד שהקמתי את רייצ'יפ, נשים חרדיות עסקו רק בבדיקות תוכנה ובעבודת פיתוח פשוטות. הוכחנו שהן יכולות הרבה יותר".

אשת השנה שלי: "שרי רוט, מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ בונטקט, שהשנה השלימה סבב גיוס מרשים".

(נורית רוט)