22 אלף ש' מקופת המדינה על גינון בבית נתניהו בקיסריה

חרף הביקורת החריפה, ממשיכה המדינה לשלם עבור הוצאות מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה ■ כמה משלמת המדינה על גינון במעון הרשמי ברח' בלפור בירושלים? ■ וגם: יועצת הגינון שמשתכרת 90 אלף שקל בשנה

בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ

גם הבוגנוויליה עלינו: חרף הביקורת החריפה, ממשיכה המדינה לשלם עבור הוצאות מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה. ממסמך המפרט את התקשרויות משרד ראש הממשלה עם משתלות לביצוע עבודות גינון עולה כי החוזה שעליו חתום המשרד כולל גם את הוצאות הגינון של מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה בסכום של 22 אלף שקל בשנה. מדובר ב-2,500 שקל (ללא מע"מ) המושקעים מדי חודש בבית שנתניהו שוהה בו בסופי שבוע לעיתים רחוקות בלבד.

המסמך אינו חושף מתי החלה המדינה לשלם את הוצאות המעון הפרטי של נתניהו אולם עולה ממנו כי ההתקשרות עם משתלות פולק, המבצעות את עבודות הגינון עבור כל שלוחות משרד ראש הממשלה, הייתה קיימת ב-3 הקדנציות האחרונות שבהן שימש נתניהו ראש הממשלה. ההתקשרות עם המשתלה הוארכה מאז 2008 שבע פעמים על אף ביקורת במשרד האוצר.

עוד עולה מהמסמך כי בעבור הגינון החיצוני במעונו הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור משלמת המדינה כ-72 אלף שקל בשנה. בחישוב כולל מוציאה המדינה על הוצאות גינון עבור שניים מבתיו של נתניהו 94 אלף שקל בשנה. 225,800 שקל לשנה עולה לקופת המדינה הגינון הפנימי והחיצוני במשרד ראש הממשלה.

העלויות פחותות בהרבה כשמדובר בשאר אתרי משרד ראש הממשלה. כך למשל על הגינון במשרד ראש הממשלה ברחוב קפלן בתל-אביב משלמת המדינה 2,148 שקל לשנה, הוצאות הגינון בלשכת ראש הממשלה במחנה רבין בתל-אביב עומדות על 3,930 שקל בשנה, בלשכת העיתונות הממשלתית הכפופה למשרד ראש הממשלה נאמדות הוצאות הגינון ב-10,800 שקל לשנה, ברשות למעמד האישה הוקדשו 1,084 שקל בלבד בשנה לגינון, ואילו במשרד התפוצות עומדת ההוצאה בתחום זה על 4,152 שקל לשנה.

מדוחות התנועה לחופש המידע על הוצאות ראש הממשלה עולה כי משרד ראש הממשלה לא מסתפק רק בהעסקת משתלה, אלא מעסיק במקביל גם גנן ויועצת גינון, שעובדת עבור משרד ראש הממשלה החל משנת 2011. היועצת, יעל קומבור, עובדת גם עבור משתלות פולק. בשנת 2014 עמדה ההתקשרות עם יועצת הגינון ב-90 אלף שקל בשנה בתמורה ל-30 שעות עבודה בחודש.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "על פי נוהל השתתפות בהוצאות ראש ממשלה מכהן המבוסס על החלטות ועדת הכספים של הכנסת, המדינה משלמת את הוצאות הגינון של כל אתרי משרד ראש הממשלה, ובכללם מעון רה"מ בקיסריה. במעון הפרטי ברחוב עזה משולמות הוצאות אבטחה בלבד".

.