סטארט-אפ שמנטר זיהום במים ייצג את ישראל בתחרות בינ"ל

חברת הסטארט-אפ "לשתות" (Lishtot), אשר מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת זיהוי מהיר של גורמים מזהמים במי שתייה, זכתה בתחרות בתחרות סטארט-אפ אופן ישראל 2015 של רשת Global Entrepreneurship Network. החברה תייצג את ישראל בתחרות העולמית אשר תיערך בנובמבר. את התחרות המקומית אירגנו משרד ראש הממשלה, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, JNext, משרד עורכי הדין ברנע ושות', פורום MIT ליזמות בישראל וגופים נוספים.

חברת לשתות הוקמה בתחילת השנה על ידי נתנאל רייש (המנכ"ל) וד"ר אלן באואר. החברה גייסה כ-400 אלף דולר מאז הקמתה, בין השאר מהמדען הראשי וממשקיעים פרטיים. החברה מתבססת על מחקר של ד"ר באואר לגבי האלקטרומגנטית של המים. נציין כי התחרות נערכת בישראל בפעם השנייה ומי שזכתה בה אשתקד היא חברת בריזומטר אשר עוסקת בתחום משיק - ניטור זיהום אוויר.

עו"ד מיקי ברנע, שותף מנהל משרד ברנע ושות', שכיהן כאחד השופטים בתחרות אמר כי "היזמות נמצאת בבסיס תעשיית ההיי-טק המקומית, שלה יש תפקיד חשוב בכלכלה הישראלית. אנו נמצאים בעידן שבו התמיכה בשלב היזמות היא חסרת תקדים כולל ריבוי האקסלרטורים הפועלים בישראל. עם זאת, עדיין ניכר מחסור במעגלי תמיכה בשלבים הבאים הדורשים מימון seed. תחרויות כדוגמת הסטארט-אפ אופן נותנות דחיפה והזדמנות לחשיפה למוצלחים מבין המשתתפים. אנחנו שמחים ללוות זו השנה השנייה את התחרות".

לדברי אלה מטלון, יו"ר רשת היזמות העולמית - ישראל: "העשייה של יזמים מוכשרים בתחום ההיי-טק מהווה תעודה של כבוד לישראל, ומסיטה את הדגש מהמצב הפוליטי-ביטחוני לתרומה האדירה של ישראל במישור של הקידמה הטכנולוגית".