"למרות הטלטלות, לא צפויה כעת התפתחות של שוק דובי"

דודי ורדי, מנהל השקעות במיטב דש, מרגיע אבל גם מזהיר: "התנודתיות תימשך. יש לשמור על רכיב מזומן גבוה בתיקים"

דודי ורדי / צילום: תמר מצפי
דודי ורדי / צילום: תמר מצפי

אחרי הטלטלה שאחזה בשווקים בשבועיים החולפים, ימי המסחר האחרונים חזרו להיות רגועים יחסית, עם שינויים לא קיצוניים במגמות המסחר.

למרות זאת, בבית ההשקעות מיטב דש מציינים כי רמת התנודתיות נותרה גבוהה "הן בשוק המניות העולמי והן בשוק האג"ח. מחירי האנרגיה רושמים מדי יום עליות וירידות חדות ומדד הפחד "VIX" עודנו ברמה גבוהה יחסית ל"תקופות הרגועות".

מנהל ההשקעות במיטב דש, דודי ורדי, מעריך כי "הירידות החדות בשוק המניות הסיני הן בסך הכול התאמה לשיעורי הצמיחה הנמוכים יותר הצפויים שם והמעבר של המשק הסיני לצמיחה מבוססת על שירותים וצריכה, כך שהתפתחות של שוק דובי לא צפויה כעת".

"עם זאת", הוא מוסיף, "נראה כי השוק ימשיך לסבול מתנודתיות גבוהה בטווח הזמן הקצר לאור החשש מירידה בקצב הצמיחה העולמי, ויש לנקוט משנה זהירות לגבי החשיפה המנייתית בתיק בתקופה הקרובה, תוך שמירה על רכיב מזומן גבוה בתיקים".

לדברי ורדי, "בטווח הארוך יותר, תוואי העלאת הריבית בארה"ב צפוי לקבוע את כיוון השוק, מה שמספק אופטימיות מסוימת להמשך".

ורדי מסביר כי "על אף פרסומם של נתונים חיוביים על הכלכלה האמריקאית בשבועות האחרונים, הרי שהירידות החדות שנרשמו לאחרונה במחירי הסחורות, התחדשות מסוימת במלחמת המטבעות העולמית וסביבת האינפלציה הנמוכה, לא מצדיקים לפי שעה העלאת ריבית".

ורדי מציין כי "הצמיחה המתונה בכלכלה האירופאית תומכת בהמשך ההרחבה המוניטארית ובסיפוק דלק לשווקים הפיננסיים. בנושא זה התבטא מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי האירופאי ואמר כי במידת הצורך תימשך ההרחבה המוניטארית גם מעבר למועד סיומה, ספטמבר 2016".

בסך הכל מקצה ורדי 20% מתיק ההשקעות שלו לאפיק המנייתי, בחלוקה שווה בין חו"ל והארץ.

"מעט מקום לרווחי הון באפיק הקונצרני"

בין המניות אותן מסמנים במיטב דש כמעניינות להשקעה, מציינים שם את קרן הריט סלע נדל"ן, שלפי ורדי "יודעת לייצר תשואת FFO (תזרים נקי מהנכס לאחר הוצאות מימון ומיסים) של כ-8.3% על נכסיה, תשואה הולמת ביחס לחלופות בשוק. כמו כן, הנפיקה החברה לאחרונה הון בהיקף גדול למטרת הגדלת הפעילות, פוטנציאל שלהערכתנו אינו מתומחר בשוק".

עוד מציינים במיטב דש את מניית חברת האנרגיה פז, לגביה אומר ורדי כי "היא נהנית משיפור בסביבתה העסקית. הירידה במחירי הנפט תורמת לעלייה בביקוש למוצרי הדלק ובית הזיקוק נהנה ממרווחי זיקוק גבוהים. להערכתנו, יתרונות אלו בנוסף למינוף הנמוך יחסית והצפי לחלוקת דיבידנד גבוה, לא מתומחרים במחיר המניה, שנסחרת להערכתנו במכפיל חד ספרתי על התוצאות השנה".

לאפיק הקונצרני מקצה ורדי 10% מהתיק ואומר כי "על אף פתיחת המרווחים בשבועיים האחרונים, נראה כי התשואות והמרווחים עודם 'הדוקים' מדי ומותירים מעט מקום לרווחי הון. בדומה לאפיק המנייתי, השוק הקונצרני מאופיין בירידות חדות יחסית בשוק תנודתי, בעיקר בשל היעדר סחירות מספקת, ומומלץ להיזהר בהיקף החשיפה לאפיק ולהתרכז בדירוגי השקעה גבוהים, כגון אגרות חוב בנקאיות".

עוד הוא מוסיף כי "האפיק הקונצרני בארה"ב במח"מ של עד 5 שנים מספק תשואות גבוהות יותר בהשוואה למקבילו כאן, הן בשל תשואת הבנצ'מרק הגבוהה יותר והן בשל המרווחים הגבוהים יותר הקיימים מעבר לים".

בין הסדרות המומלצות של מיטב דש היא מזכירה את אג"ח א' של חברת הנדל"ן האמריקאית מויניאן לימיטד, לגביה היא מציינת כי "החברה פועלת בעיקר בנדל"ן המניב בשיעור מינוף נמוך. לנוכח תחום פעילותה, דירוגה הגבוה (AA מינוס מ-S&P מעלות), מגבלות על חלוקת דיבידנדים ורמת תימחור נוחה, נראה כי יכולת הפירעון של החברה גבוהה".

כן מזכירים במיטב דש את אג"ח א' של אחוזת בית ואומרים כי "התזרים הפנוי הגבוה צפוי לשרת בנקל את חוב החברה".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ - דוד ורדי
 תיק ההשקעות המומלץ - דוד ורדי
עושה שוק 8.9.15 - דוד ורדי
 עושה שוק 8.9.15 - דוד ורדי