פרטנר: שכר של 2.4 מ' ש' לבנבנישתי ואופציות ב-8 מיליון שקל

המנכ"ל היוצא חיים רומנו יקבל בונוס פרישה של 2.6 מיליון שקל

איציק בנבנישתי  / צילום: איל יצהר
איציק בנבנישתי / צילום: איל יצהר

חברת הסלולר פרטנר , שבשליטת חיים סבן, מבקשת להעניק למנכ"ל הקודם, חיים רומנו, בונוס מיוחד בסכום של כ-2.6 מיליון שקל - כך עולה מזימון לאסיפת בעלי המניות שפורסם היום. האסיפה תתכנס ב-27 באוקטובר במשרדי פרטנר בראש-העין, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את הבונוס לרומנו, וגם את תנאי העסקתו של המחליף שלו בתפקיד, איציק בנבנישתי.

רומנו ניהל את פרטנר מאוקטובר 2011 עד סוף יוני האחרון, ובחברה מציינים כי במהלך כהונתו "פעל ללא לאות ליישום חזון החברה במציאות העסקית המאתגרת ובסביבה התחרותית האגרסיבית ביותר שידע שוק התקשורת בישראל מאז היווסדו".

פרטנר מציינת כי מדיניות התגמול שלה מאפשרת מענק פרישה של עד 25% מהשכר השוטף לכל שנת עבודה בחברה. ב-2014, עלות שכרו של רומנו עמדה על 3.3 מיליון שקל - מתוכם 2.4 מיליון שקל שכר בסיס, לאחר שהוא ויתר בשנה זו, כמו גם בשנת 2013, על בונוס לו היה זכאי בסך 2 מיליון שקל.

כאמור, במקביל יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את תנאי הכהונה וההעסקה של בנבנישתי כמנכ"ל פרטנר (באמצעות חברת ניהול שבבעלותו) רטרואקטיבית מתחילת כהונתו ביולי. לפי ההצעה, בנבנישתי יהיה זכאי לשכר חודשי של 197 אלף שקל בחודש צמוד למדד - כלומר כ-2.4 מיליון שקל לשנה, סכום דומה לזה שקיבל רומנו.

בנוסף, בנבנישתי יקבל בונוס כספי בכפוף לעמידה ביעדים (90%) ולשיקול דעת הדירקטוריון (10%). התנאי לקבלת הבונוס הוא שה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה לא ירד ביותר מ-40% ביחס לשנה הקודמת. עמידה בפחות מ-80% מהיעדים לא תזכה את המנכ"ל בבונוס; עמידה ב-80%-120% תזכה אותו בבונוס שמורכב משיעור העמידה ביעדים כפול 1.5 מיליון שקל; במקרה של עמידה ביעדים בשיעור של מעל 120%, הבונוס יהיה בסך 1.8 מיליון שקל. פרטנר תעניק לבנבנישתי, בכפוף לאישור האסיפה, גם תגמול הוני ששוויו הנוכחי לפי נוסחת בלק אנד שולס הוא 8 מיליון שקל.

פרטנר סיימה את הרבעון השני של 2015 ברווח קטן של 9 מיליון שקל - נפילה של 80% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד, ושל 64% לעומת הרבעון הקודם. המצב אף עלול להחמיר ברבעון השלישי, ופרטנר ציינה בדוחותיה כי ייתכן שתעבור בו להפסד, "בעיקר בשל הוצאה חד-פעמית הנובעת מהסכם הפרישה של העובדים, בשילוב עם ההשפעה השלילית של המשך תחרות אינטנסיבית בשוק התקשורת בישראל, אשר תפוצה בחלקה על ידי ההכנסות מהסכם המסגרת החדש עם אורנג'".

הכנסות החברה ברבעון הגיע לכ-1 מיליארד שקל, ירידה של 4% ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי התכווץ ב-43% ל-67 מיליון שקל,. תזרים המזומנים החופשי (לפני ריבית) נחתך ב-87.5% לרמה של 24 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-19% ל-236 מיליון שקל.