ה"מלכה" החדשה של וול סטריט: עקפה את אפל וזינקה בכ-67%

ענקית המסחר המקוון אמזון, ש-57% מההכנסות שלה הן מצפון אמריקה, פחות חשופה לסיכונים מסין מהכלכלה הגלובלית ולכן מנהלי השקעות רבים מעדיפים להשקיע בה ■ "משקיעים עצבניים מבקשים להוציא את הכסף מאפל ונוהרים לאמזון"

מרכז לוגיסטי של אמזון / צילום: בלומברג
מרכז לוגיסטי של אמזון / צילום: בלומברג

בשנה שעברה, מנהל השקעות בארה"ב שלא החזיק במניית אפל עשה את אחת הטעויות הכואבות בקריירה שלו. השנה, מניית אמזון היא המלכה החדשה של וול סטריט.

מתחילת השנה מניית אמזון זינקה ב-67% ובכך המתיקה מעט את גל הירידות האחרון שהכניס את הבורסות בארה"ב לתיקון באופן רשמי, לאחר שהשילו מערכן יותר מ-10%. חברת המסחר המקוון, שכ-57% מההכנסות שלה הן מצפון אמריקה, פחות חשופה לכלכלה הגלובלית ולכן מושכת משקיעים רבים, גם כאלה שמימשו את ההשקעות שלהם באפל, שחשופה גם לשוק הסיני.

"משקיעים עצבניים מבקשים להוציא את הכסף מאפל ונוהרים לאמזון", אומר האף גריבס, מנהל השקעות בחברת Miton Group. "קיים גם האלמנט של מנהלי השקעות שמרגישים שהם חייבים להחזיק במניות כדוגמת אמזון אחרת הם מסתכנים בביצועי חסר מול מדד ה-S&P".

 

ב-5 מתוך 6 השנים האחרונות, כאשר מדד ה-S&P יותר מהכפיל את ערכו, אפל דורגה כמנוע המרכזי של המדד. אולם, בשבועות האחרונים אפל איבדה את מרבית התשואה שצברה וביחד עם ענקיות האנרגיה אקסון מובייל ושברון, הובילה את הירידות החדות במדד.