סגירה מעורבת בת"א; טבע ירדה ב-2.7%, אורמת עלתה 2%

ירידות בבורסות אירופה ■ הבורסה בתל אביב יוצאת היום לחופשת חג ארוכה - ותחזור לפעילות רק ביום ד' הבא ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, ברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה. בארה"ב נפתח המסחר ביציבות. נזכיר כי הבורסה המקומית יוצאת לחופשת ראש השנה, והמסחר יתחדש רק ביום ד' הבא. מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל על רקע עדכון המשקולות הרבעוני של הבורסה.

להוציא את סין, הפעילים בשווקים מתרכזים בפעולותיו הקרובות של הפדרל ריזרב, בעיקר סביב השאלה האם הבנק המרכזי האמריקאי יעלה בישיבה הקרובה את הריבית, לראשונה מאז 2006. אל מול הטלטלה בשווקים, זה כבר אינו הימור בטוח כפי שהיה יחסית לפני מספר שבועות.

נגידת הפד ג'נט ילן טענה כבר בגלוי ש"ראוי" להעלות את הריבית, אם לא בספטמבר אז בהמשך שנה זו, כדי להתחיל להחזיר את המדיניות המוניטרית לשגרה אחרי התנאים החריגים של המיתון הגדול. ג'יימס בלארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, מאמין כי ארה"ב יכולה בהחלט להתגבר על העלאת הריבית קצרת המועד הראשונה שלה מזה כמעט עשור, בין היתר כיוון שהיא נכנסת לבום כלכלי מלא, והגיע הזמן שעלויות הכסף יגיבו לכך.

 

מניות במוקד

מניות הגז הוסיפו לבלוט לאחר שנפלו אתמול דברים שאמר קלאודיו דסקלזי, מנכ"ל חברת האנרגיה האיטלקית Eni, שאחראית לתגלית הגז העצומה במצרים. "מתחת למאגר הגז, יש כנראה עוד אחד שכנראה מכיל נפט או קודנסטים", לדברי דסקלזי. "התקווה שלנו היא שהכמויות יגדלו, למרות שאנחנו מאד שמחים עם אלו שהתגלו", הוסיף. נציין את דלק קידוחים , אבנר ורציו .

לאחר כ-7 חודשים בלבד בתפקיד, הודיעה הבוקר מגדל ביטוח כי יו"ר הדירקטוריון עודד שריג יפרוש מתפקידו ב-31 בדצמבר השנה.

"בעלי המניות של פריגו צריכים להבין, שהתוצאה הסופית של התהליך תלויה אך ורק בהם ולא בהנהלה ובדירקטוריון", כך כתב שלשום יו"ר מיילן רוברט קורי במכתב פומבי ששלח ליו"ר ומנכ"ל פריגו ג'וזף פאפא. מיילן מנסה להשתלט על פריגו, אך דירקטוריון פריגו מתנגד בתוקף לעסקה, בטענה שהיא מעריכה את החברה בחסר. קורי כתב בנוסף לפאפא כי "אתה והדירקטוריון שלך לא יכולים לעצור את השילוב; בנקודה זו, להנהלת פריגו אין כל תפקיד בתהליך".

מניית אל על  ריכזה מחזור גבוה על רקע ירידת מחיר הנפט ולאחר שהחברה הכריזה על עסקת ענק מול בואינג.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]