שוק המט"ח: האירו היציג זינק ביותר מ-1% ל-4.37 שקלים

הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.6% ל-3.906 שקלים ■ תנודתיות חדה בשווקים: בורסות אירופה נסחרות בירידות ■ את שנת תשע"ה מסיים הדולר בעלייה של כ-8% מול השקל ואילו האירו רשם ירידה של כ-7%

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

השקל נחלש היום (ה') בשוק המט"ח מול המטבעות המרכזיים. הדולר מתחזק מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע בעלייה של 0.6% ל-3.906 שקלים. האירו היציג קפץ ביותר מ-1% לרמה של 4.37 שקלים. בעולם, הדולר נסחר מול האירו סביב 1.119 דולרים לאירו.

את שנת תשע"ה מסיים הדולר בעלייה של כ-8% מול השקל ואילו האירו רשם ירידה של כ-7%. 

התנודתיות בשווקים ממשיכה גם היום כאשר המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום בירידות שערים, לאחר נעילה שלילית אתמול בוול סטריט. נראה כי המשקיעים רגישים בכל הנוגע לנתונים הכלכליים המתפרסמים בסין ודרוכים לקראת החלטת הריבית הגורלית שתתפרסם בארה"ב בשבוע הבא. בנוסף, הנפט ממשיך להיות תנודתי ואתמול צנח בכ-4% ובכך הגביר את הסנטימנט השלילי.

כחלק מהצעדים האגרסיבים שנוקט הממשל הסיני במטרה לתמוך בכלכלה ולהחליש את היואן, הוא הודיע היום על פתיחת שוק המט"ח המקומי גם לבנקים מרכזיים בעולם ובכך מקל על אנשים ממדינות שונות להחזיק בנכסים הנקובים ביואן.

ב-FXCM ישראל ציינו הבוקר: "לאחר שלא הצליח להתבסס מעל 3.90, הדולר-שקל נשבר מטה ונסחר כעת באזור 3.88-3.89. נראה כי בתנאים הנוכחיים של אי יציבות בשווקים הפיננסיים הדולר פשוט אינו יכול להתרומם ולונגיסטים לקחו צעד אחד אחורה. הטריגר לירידות השערים ביממה האחרונה היה הנפילה שוב של מחיר הנפט אל מתחת ל-45 על רקע החשש לעודף היצע וביקוש נמוך. המטוטלת הנוכחית בשוק, שבה יום של עליות חדות מתחלף ביום של ירידות חדות וחוזר חלילה, מעידה על רמת אי הוודאות הגבוהה בשוק, כאשר סימני השאלה המרכזיים נוגעים למדיניותו של הבנק הפדרלי מצד אחד, ולמצבה הכלכלי של סין מצד שני".