למכירה באמזון: דגל ישראל מוכתם בדם; "זה פוגע וגזעני"

וילון, שטיח, כיסוי אייפון עם דגל ישראל מוכתם בדם. אלה רק חלק מהמוצרים שמוכרת "אמזון" באתר ■ ישראל היא המדינה היחידה שהדגל שלה מופיע בצורה כזאת על מוצרים למכירה ■ ישראלי שנחשף לדבר פנה לחברה: "זה גועל נפש"

תמונות מאמזון / צילום מסך
תמונות מאמזון / צילום מסך

אתר "אמזון" העולמי מוכר מוצרים שונים ובהם ספרים ודיסקים למדינות שונות, ולישראל מגיעה רק חלק ממרכולתו. אלא ששיטוט באתר, שנחשב לאחד המצליחים בעולם, מעלה תוצאות של מוצרים אנטי-ישראלים - וביניהם דגל ישראל שמוכתם בדם.

בסדרה שעונה לשם "דגל ישראל מוכתם בדם", ניתן למצוא מוצרים שונים ובהם כיסוי לאייפון ולמכשירים נוספים, מטרייה, שטיח, וילון אמבטיה, ציפוי לכרית, פד לעכבר ועוד. באמזון צרפת לכל אחד מהמוצרים מחיר זהה של 14.99 אירו - כ-65 שקל.

עם זאת, ב"אמזון" העולמי ישנם מחירים שונים למוצרים שנעים משמונה דולרים ל-35 דולרים. אם שאלתם, לפי האתר המוצרים לא יכולים להישלח לישראל. הם מקוטלגים בקטגוריות שונות לפי המוצר.

תמונות מאמזון / צילום מסך
 תמונות מאמזון / צילום מסך

בדיקת חדשות 2 Online העלתה כי ישראל היא המדינה היחידה שדגלה המוכתם בדם מוצע למכירה על שלל מוצרים ולא מדובר בבדיחה: לכל מוצר יש תיאור מדויק של החומר ממנו הוא מורכב, מדינת הייצור והגודל שלו. לא ברור אם אנשים כבר רכשו מוצרים מהסדרה הזו.

תמונות מאמזון / צילום מסך
 תמונות מאמזון / צילום מסך

כך למשל, על הווילון לאמבטיה נכתב: "נסו את וילון האמבטיה החדש שלנו, עם העיצוב האחרון והעדכני". הוא מוצע למכירה במבצע: 24.99 דולר במקום 53.99 דולר - חיסכון של 19 דולר.

נראה כי חלק מהמוצרים נכנסו ממש לאחרונה לאתר, ואין עליהם עדיין תגובות מצד לקוחות. אחדים מהם הוצעו למכירה לראשונה בסוף חודש יולי האחרון. נראה כי העיצוב עליהם אחיד, אך לא ניתן לדעת מי היא החברה המייצרת.

 

מספר ישראלים ששמו לב לעניין, החלו לכתוב לאמזון בנושא. "זה גועל נפש", כתב להם אמיר מחולון. "אני לא מאמין שאתם מוכרים את זה, הכל תעשו בשביל כסף? למה שלא תמכרו מטרייה ועליה דגל בוער של ארה"ב או מטריה של היטלר?".

מיה, ישראלית נוספת, כתבה לחברה: "האם זה נראה לכם הגיוני למכור מוצרים כאלה? למה אין אף מוצרים אחרים עם דגלים מוכתמים בדם עליהם? זה פוגע וגזעני, אני לעולם אזמין מכם יותר".