וול סטריט סגרה בעליות; מובילאיי צנחה 8%, אפל עלתה 2%

מלאי הנפט השבועי עלה ב-2.6 מיליון חביות, מעל הצפי ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ל-275 אלף ■ ירידה במלאים העסקיים ■ המשקיעים מתוחים לקראת החלטת הריבית: "השווקים יישארו תנודתיים עד לישיבת הפד"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ה') בעליות שערים, כשגם מחיר הנפט מתחזק. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות של יותר מ-1% במדדים המובילים, ועל רקע ירידות בשוקי העולם מוקדם יותר היום.

ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ, מעריך כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית רק בתחילת שנת 2016. גרינקורן ציין כי מדד הדאו ג'ונס ירד נכון להיום 11% מהשיא השנתי שקבע ב-19 במאי על 18,312, להערכתו למדד הדאו ג'ונס יש פוטנציאל התחזקות מעל רמה של 19,000 נקודות, כ-5% יותר מרמת השיא הקודמת שנקבעה בחודש מאי. כלומר, אפסייד של מעל 15% לשוק האמריקני.

"השווקים יישארו תנודתיים עד לישיבת הפד בשבוע הבא. הפעילים מתמקדים שוב בהעלאת ריבית אפשרית בארה"ב ובהשפעתה על שווקים מתעוררים", ציינו ב-AMP Capital.

בבורסות אירופה נרשמה מגמה שלילית, לאחר ירידות שנרשמו מוקדם יותר היום בבורסות אסיה. אתמול רשמו הבורסות במזרח עליות שערים חדות, כשמדד הניקיי היפני מזנק בשיעור היומי החד ביותר מאז 2008.

בסין פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה באוגוסט ב-2%, יותר מהצפי לעלייה של 1.8% ומעל הקריאה ביולי - 1.6%. מדד המחירים ליצרן רשם ירידה חדה של 5.9% בהשוואה לצפי לירידה של 5.5%, הירידה החודשית ה-42 ברציפות.

בתחום המאקרו בארה"ב, פורסמו כמדי שבוע נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שירדו ב-6,000 ל-275 אלף, מעט מתחת לצפי שעמד על 279 אלף.

עוד פורסם נתון המלאים העסקיים שרשם ירידה של 0.1% ביולי לעומת צפי לעלייה של 0.2%.

בנוסף פורסם היום מלאי הנפט השבועי, שעלה ב-2.6 מיליון חביות, לעומת הצפי לעלייה של כ-900 אלף חביות. מחיר הנפט עלה היום ב-4% ל-45.92 דולר לחבית.

 

אפל ריכזה עניין רב לאחר שהציגה אתמול את האייפונים החדשים שלה ומכשירים וחידושים נוספים.

מובילאיי נסחרה בירידה חדה על רקע המלצה שלילית של כלכלני Citron Research שהציבו למניה מחיר יעד של 25 דולר.

ביוליין הודיעה היום על הגשת המסמכים הדרושים כדי להתחיל ניסוי קליני Phase 2 עבור BL-8040, בשילוב הטיפול המקובל כיום לדיכוי מערכת החיסון, כטיפול חדשני בשני מצבים של כשל מח העצם: תסמונת מיאלודיספלסטית היפופלסטית (hMDS) ואנמיה אפלסטית (AA). הניסוי מיועד להתחיל זמן קצר לאחר קבלת האישור הרגולטורי, הצפוי בחודשים הקרובים.

אריקסון הודיעה על חתימת הסכם לרכישת חברת Envivio (סימול: ENVI) בהצעת רכש של 4.1 דולר למניה, הצעה המשקפת שווי של כ 125 מליון דולר לחברה.