רשמית: איירון סורס רוכשת את סופרסוניק הישראלית ב-150 מ' ד'

סכום העסקה לא פורסם אך הוערך לפני חודשיים ■ בעקבות העסקה, איירון סורס צפויה לרשום הכנסות של 450 מיליון דולר השנה ■ סופרסוניק הישראלית פיתחה פתרונות מוניטיזציה לאפליקציות מובייל

תומר בר זאב , מנכ"ל ironSource / צילום: איל יצהר
תומר בר זאב , מנכ"ל ironSource / צילום: איל יצהר

חברת איירון סורס הישראלית מאשרת היום (ה') את הדיווחים מלפני חודשיים על כך שהיא רוכשת את חברת סופרסוניק הישראלית, שפיתחה פתרונות מוניטיזציה לאפליקציות  מובייל. סכום העסקה לא פורסם אך צפוי לעמוד על כ-150 מיליון דולר, כשחלק ממנו יתבסס על מניות של איירון סורס והשאר במזומן.

על-פי הודעת החברה, שיתוף הפעולה יאפשר לחברות להגיע ליותר ממיליארד משתמשים מדי חודש והמפרסמים יוכלו למנף מגוון גלובלי של מקורות להשגת משתמשים וליהנות ממקסימום משתמשים באיכות גבוהה.

"קיימת חוסר עקביות בתעשיית המובייל שאנו עומדים לפתור עם מיזוג זה בנושאים כגון מעקב מסך צולב, מיקוד ודיווח. ביחד, החברות שלנו יהפכו לפלטפורמה הפופולרית של המפרסמים ומפתחי האפליקציות", אומר תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס. "אנו מאמינים שהשילוב של העוצמה והעומק הטכנולוגי של סופרסוניק עם הנתונים, הגודל והטכנולוגיה של איירון סורס, ימקם אותנו כחברה העצמאית המובילה בשוק במתן פתרונות ניתוח הנתונים, ההפצה ומוניטיזציה של אפליקציות מובייל. ביחד עם סופרסוניק, אנו מרחיבים את שוק הלקוחות שלנו באופן משמעותי והופכים לאחד השחקנים הגדולים ביותר בתעשיית השיווק למובייל".

גיל שוהם, מנכ"ל סופרסוניק: "בשעה שהעסקים שלנו משלימים זה את זה באופן מושלם, הכוח המניע האמיתי מאחורי העסקה הזה היה החזון המשותף שלנו. כיום, מפתחים ומפרסמים למובייל נאלצים לעבוד עם מספר שותפים בכדי להשיג את מטרותיהם. המוצר המשותף שאנו מציעים יעניק כעת למפתחים את הפלטפורמה העצמאית והמלאה ביותר שקיימת. באמצעות שילוב הכוחות שלנו, נוכל להביא יותר ערך מוסף ללקוחותינו ולהאיץ את ההשקעה בטכנולוגיה שלנו".

לאחר המיזוג החברה המשותפת תעסיק 800 עובדים, 550 עובדי חברת איירון סורס, אליהם יצטרפו 250 עובדי סופרסוניק. הכנסות החברה המשותפות צפויות להגיע השנה ל-450 מיליון דולר.

חברת סופרסוניק, שפיתחה פתרונות מוניטיזציה לאפליקציות מובייל, גייסה עד היום 23.2 מיליון דולר, כשבין המשקיעים המובילים אפשר למנות את אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בסין, SAIF Partners, לצד השותפים בקרן ההון סיכון הישראלית 83North, כשהיו קודם חלק מגריילוק ישראל. החברה הוקמה ב-2008 על-ידי ניסים רומנו, גיל שוהם ואריק צ'רניאק.

בין המשקיעים הראשונים בסופרסוניק אפשר למנות את אנשי הפרסום ראובן אדלר ואייל חומסקי ממשרד הפרסום המוביל שקרוי על שמם, אדלר חומסקי. אלדר וחומסקי צפויים לרשום אקזיט נאה עבור מניותיהם בחברה.

איירון סורס הוקמה ב-2009 על-ידי המנכ"ל תומר בר-זאב והאחים איתי, רועי ואייל מילרד והחלה את דרכה כספקית תוכנה להפצה של תוכנות חינמיות, שהפכו לפופולריות מאוד בעידן האפליקציות.

בהמשך הדרך הפכה איירון סורס לאחת השותפות הגדולות של גוגל, ובין השאר נעזרה בשירותיה גם חברת בבילון וזאת בכדי להפיץ את תוכנת התרגום שלה ותוכנות חינמיות אחרות בתחומי האבטחה, תשתיות המחשוב והמשחקים. איירון סורס גם פיתחה פלטפורמה לעולם האפליקציות, שמספקת פתרון להפצה, התקנה ומוניטיזציה. החברה מטפלת במעלה מ-7 מיליון התקנות ביום עם מעל ל-70 אלף אפליקציות מובייל. באיירון סורס מועסקים כ-500 עובדים במשרדי החברה בתל-אביב, בייג'ין, סן פרנסיסקו וניו-יורק.

איירון סירוס ביצעה סבב גיוס אחד בלבד, כשבספטמבר אשתקד גייסה 105 מיליון דולר בהובלת קרן Disrupt-ive של היזם והאנג'ל טל ברנח, לצד שורה של משקיעים אמריקאיים, בהם לן בלווטניק דרך חברת Access Industries .

עבור איירון סורס, לא מדובר בפעם הראשונה שהיא רוכשת סטארט-אפ ישראלי. בספטמבר אשתקד היא רכשה את יצרנית המשחקים Upopa, שהוקמה כשנה קודם לכן. סכום העסקה לא פורסם וכן לא קיים מידע כמה כסף גייסה החברה הצעירה, כך שניתן להעריך שהעסקה נסגרה לפי היקף של מיליוני דולרים בודדים. רכישות נוספות שאפשר למנות לאורך הדרך הן DealPly, AfterDownload ו-ClickMeIn. הרכישות, בהיקפים לא משמעותיים, נועדו לגוון את הפורטפוליו ובר זאב סיפר שהיזמים של כל החברות נשארו באיירון סורס.

"חמש מתוך חמש העסקאות שעשינו הצליחו כי ידענו להתאים את ה-DNA של החברה הנרכשת ל-DNA שלנו. היום פיתחנו יכולת ומתודולוגיה לביצוע רכישות. כשאתה רוכש חברה ישראלית, אגב, הדברים יותר קלים בדרך כלל. קל יותר לדעת במקרה כזה אם המיזוג יעבוד או לא כי בדרך זו או אחרת אתה מכיר את האנשים", אמר המנכ"ל תומר בר-זאב בראיון ל"גלובס".