סאטון רוכש את בניין דיסקונט ניו-יורק - ערב ההנפקה

בעלי וורטון פרופרטיז יחד עם קרן אורורה קפיטל רוכשים את הבניין בפינת השדרה החמישית ורחוב 42, המאכלס את מטה בנק דיסקונט ניו-יורק ■ סאטון עשוי להכניס מותג יוקרתי כשוכר, במקום סניף דיסקונט ניו-יורק

ג'ף סאטון / צילום: אתר החברה
ג'ף סאטון / צילום: אתר החברה

שבוע בטרם תצא אל הפועל הנפקת הענק של חברת הנדל"ן האמריקאית וורטון פרופרטיז בת"א, מבצר בעלי החברה, המיליארדר ג'ף סאטון, את מעמדו בשדרה החמישית בניו-יורק באמצעות עסקה בעלת זיקה ישראלת - רכישת הבניין המאכלס את מטה בנק דיסקונט ניו-יורק תמורת סכום המוערך בכ-250 מיליון דולר.

לצורך הרכישה, חבר סאטון לקרן ההשקעות Aurora Capital של בובי קייר (Cayre), ויחד הם חתמו על חוזה חכירה ל-99 שנים של הבניין, הממוקם בפינת השדרה החמישית ורחוב 42 (511 Fifth Avenue). המוכרות בעסקה הן קבוצה של נאמנויות משפחתיות.

הבניין שרכשו סאטון ואורורה, הוא בן 17 קומות (בשטח של כ-15 אלף מ"ר), המאכלס כיום במלואו את מטה בנק דיסקונט ניו-יורק, אשר פועל ממנו מאז שנות ה-60. קרוב ל-1,900 מ"ר בבניין מיועדים לשטחי מסחר, כאשר בקומת המסד פועל כיום סניף של דיסקונט ניו-יורק.

הרוכשים, סאטון ואורורה, שותפים גם בבניין השכן, 509 Fifth Avenue, המושכר לרשת האופנה סקצ'רס (Skechers), ואשר חלק ממנו כלול בהנפקת האג"ח בישראל. סאטון ואורורה צפויים לבצע שיפוצים בבניין שרכשו ונראה כי בכוונתם להכניס שוכר חדש, מן הסתם מותג יוקרתי, לקומת המסד של הבניין במקום הסניף של בנק דיסקונט ניו-יורק הפועל בה כיום.

ניסיון שני בת"א

סאטון הוא יזם יהודי אמריקאי, שפועל כבר יותר מ-25 שנה בתחום הנדל"ן, כשבמהלך השנים הללו רכש יותר מ-120 נכסי נדל"ן ברחבי ניו יורק לבדה בשווי כולל של כ-10 מיליארד דולר. קבוצת וורטון פרופרטיז שבבעלותו, נחשבת לחברה מובילה בארה"ב בתחום הנדל"ן הקמעונאי, בכלל וחנויות יוקרה בפרט. לוורטון יש דומיננטיות בשדרה החמישית במנהטן, "חוף הזהב", של הנדל"ן המסחרי, בה היא משכירה נכסים לרשתות האופנת היוקרתיות ביותר, בהן דולצ'ה וגבאנה, ארמאני ופראדה.

ביום רביעי הבא צפויה וורטון לגייס עד 2 מיליארד שקל (חצי מיליארד דולר) בהנפקת אג"ח בתל אביב. לצורך ההנפקה, העבירה וורטון 17 מנכסיה המניבים בניו יורק לחברת חדשה שהתאגדה באיי הבתולה הבריטיים - וורטון פרופרטיז לימיטד - וכנגדם היא מבקשת לגייס את האג"ח, אשר זכה לדירוג גבוה של AA חברת S&P מעלות.

מדובר בניסיון שני של סאטון להנפיק אג"ח בישראל; בתחילת חודש מאי השנה הגישה וורטון פרופרטיז תשקיף שבו יועדו כספי הגיוס צורך רכישת הלוואות מזנין בריבית של עד 9% מבנקים בארה"ב כמימון משני לרכישת נכסים. בשל מבנה ההנפקה המורכב, שככל הנראה הרתיע חלק מהמשקיעים, שונה מתווה ההנפקה.

הנכסים שהועברו לחברה המנפיקה (המוחזקים במשותף עם הבעלים סאטון), מתאפיינים במיקומים מרכזיים ובתפוסה ממוצעת של 97%. הם מושכרים לשוכרים איכותיים לתקופות ארוכות, כאשר במרבית הסכמי השכירות קיימים מנגנונים לעלייה אוטומטית שנתית בדמי השכירות.

את תמורת הגיוס מייעדת החברה המנפיקה להעמדת או רכישת הלוואות מזנין או הון מועדף בנכסיה או לנכסים, שבהם מחזיק סאטון באופן פרטי. את ההנפקה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, לצד צמד היועצים גל עמית ורפי ליפא.