Argus מגייסת 26 מ' ד' כדי לאבטח את הרכבים החכמים

הסטארט-אפ הישראלי ישתמש בגיוס לטובת האצת פיתוח מוצרי החברה להגנת סייבר על כלי רכב ולהגדלת כוח האדם בחברה

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית Argus, שמפתחת מערכת סייבר לעולם הרכב החכם, מגייסת 26 מיליון דולר. הגיוס ישמש לטובת האצת פיתוח מוצרי החברה להגנת סייבר על כלי רכב ולהגדלת כוח האדם בחברה. בסך הכול גייסה החברה 30 מיליון דולר.

בגיוס השתתפו המשקיעים החדשים חברת Magna International הקנדית, המשמשת כספק המשנה לעולם הרכב (Tier 1) מהגדולות בעולם; תאגיד הביטוח הגדול בעולם Allianz הגרמנית; וכן תאגיד הפיננסיים היפני SBI Group. אליהם הצטרפו המשקיעים הקיימים, בהם קרנות ההון סיכון ורטקס ומאגמה, לצד זהר זיסאפל והיזם והמשקיע אייל גורה.

בדומה לשעונים, צמידים ושאר אביזרים שהפכו בשנתיים האחרונות לחכמים באמצעות קישוריות לאינטרנט, גם עולם הרכב הולך ומתממשק לכיוון. הקטגוריה נקראית Connected Cars והופכת את כלי הרכב לחכמים יותר, כך שהיא אוספת ומנתחת נתונים על התנהגות הנהג והרכב על הכביש, ניתוח צריכת דלק, מצבו המכני של הרכב ועוד. אך הטכנולוגיה מביאה איתה גם לא מעט סיכונים ומייצרת צוהר למתקפות סייבר על כלי רכב, עד כדי השתלטות עליהם.

חברת ארגוס פועלת בעולמות אלה ומאפשרת להגן על מערכות הרכב הקריטיות כמו הבלמים, ההיגוי והמנוע, כשפתרונות אלה מוטמעים בקווי הייצור של כלי הרכב השונים.

חברת ארגוס הוקמה ב-2013 על-ידי עופר בן נון, המשמש כמנכ"ל, ועל-ידי ירון גלולה (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורון לביא (סמנכ"ל פיתוח).