"ידיעות" רוכשת את השליטה בפורטל החדשות ברוסית izrus

האתר מזוהה עם אביגדור ליברמן, ושמו עלה במסגרת פרשת השחיתות של "ישראל ביתנו" ■ מיכאל פלקוב, שהיה עורך האתר, היה יועץ התקשורת של ליברמן ונתניהו בעבר ■ האתר יפעל תחת העיתון "וסטי" השייך לקבוצת "ידיעות"

נוני מוזס / צלם: מגד גוזני
נוני מוזס / צלם: מגד גוזני

קבוצת "ידיעות אחרונות" רכשה את השליטה בפורטל החדשות בשפה הרוסית izrus (http://izrus.co.il). העסקה, שנסגרה בשבועות האחרונים, נחשפה בעמוד הפייסבוק של הבלוגר יוליאן לוינסון. בדיקת "גלובס" אימתה את הדברים על סמך כתובת הדומיין של אתר izrus, שכבר עברה לבעלותה של קבוצת "ידיעות". האתר יפעל תחת העיתון בשפה הרוסית "וסטי", השייך לקבוצת ידיעות.

אתר izrus עלה לכותרות בתחילת השנה במסגרת פרשת השחיתות במגזר הציבורית והוא נקלע אז למצוקה כלכלית בשל חקירת המשטרה נגדו והקפאת חשבונות הבנק של חברת יזרוס בע"מ המפעילה את האתר. בעלי האתר, אלכסנדר גולדשטיין, נעצר במסגרת הפרשה ועלה בזמנו חשד כי שימש כצינור להלבנת כספים במסגרת הפרשה. פרסומים שונים טענו בעבר כי גולדשטיין, הבעלים של האתר, מקורב ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. עם זאת, בשיחה עם "גלובס" גולדשטיין הכחיש קשר כלשהו לליברמן. את האתר ערך בעבר מיכאל פלקוב, יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו וליברמן, שנכון לינואר השנה היה בגדר נעדר ואף עלה חשד לכאורה כי גם הוא מעורב בפרשת השחיתות.

חלק מהטראפיק מגיע מאתר בבעלות וואלה

על-פי ניתוח של אתר SimilarWeb, 60% מהטראפיק של האתר ממחשבים מגיע מאתרים חיצוניים. בראש הרשימה נמצאים אתר האינטרנט של ערוץ 9 ופורטל החדשות הרוסי zahav.ru שנמצא בבעלות אתר וואלה. מעניין יהיה לראות אם הפניית התכנים מ-zahav.ru ל-izrus תימשך לאור העובדה שבעלי שני האתרים בשפה הרוסית נמצאים בבעלות וואלה ו-ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", שמתחרים זה בזה.