הנפט יורד; "גם צד ההיצע וגם צד הביקוש לא נראים טוב"

מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד בשיעור קל לכ-4 דולר לחבית ומחיר חבית מסוג ברנט רושם ירידה של כ-1.2% ונסחר סביב 47.55 דולר

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

מחיר הנפט ממשיך לרדת היום (ב'), לאחר ירידה חדה בשבוע שעבר על רקע תחזית מאיימת של גולדמן זאקס, וידיעות שלפיהן ערב הסעודית אינה תומכת בקיום פגישת חירום של אופ"ק, במטרה לעצור את ההידרדרות במחיר הנפט הגולמי.

מחיר חבית נפט מסוג WTI יורד בשיעור קל לכ-44.4 דולר לחבית ומחיר חבית מסוג ברנט רושם ירידה של כ-1.2% ונסחר סביב 47.55 דולר.

"התמונה הן מצד ההיצע והן מצד הביקוש לא נראית טוב ...מחוץ לארה"ב. יש השפעות עונתיות בסיסיות על המחירים", כתבו כלכלני מורגן סטנלי בסקירה. 

ב-Macquarie מציינים כי הנתונים החלשים יחסית של מכירות כלי רכב בחודש אוגוסט בעולם תורמים לחולשה במחירי הנפט. 

המנהיגים הסעודיים סבורים כי מפגש של ארגון המדינות מייצאות הנפט לא יניב צעדים ממשיים להגנה על מחירי הנפט, כך דווח ביום ו' ברויטרס. ונצואלה דחפה לקיום מפגש שכזה. הידיעות על עמדתה של סעודיה הגיעו לאחר ששרי הנפט הערביים דנו בהצעתה של ונצואלה בקטאר.

במקביל מעכלים הסוחרים את אזהרת גולדמן זאקס, וכן דוח חודשי על שוק הנפט שפרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית בשבוע שעבר. לפי גולדמן זאקס המלאי הגלובלי בשוק הנפט גדול מהציפיות, כך שמחיר חבית עלול לצנוח אפילו ל-20 דולר. 

סוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה דוח שלפיו הירידה במחיר הנפט עשויה לאלץ את ארה"ב ויצרניות נוספות שאינן חברות באופ"ק לנקוט בשנה הבאה את הקיצוץ העמוק ביותר שלהן בהפקת הנפט מאז תחילת שנות ה-90, אולם הדבר עשוי להוביל את אופ"ק להגדיל את התפוקה אף יותר.