הסטארט-אפ של בעלי הפועל י-ם כבר מתקרב למיליארד דולר

ד"ר אורי אלון השלים גיוס של 50 מיליון דולר עבור חברת Compass וסך של 123 מיליון דולר תוך שלוש שנים

הפועל ירושלים בכדורסל אמנם זכתה באליפות המדינה לפני חודשים בודדים והסבה אושר רב ליו"ר הקבוצה, ד"ר אורי אלון, אך השאיפות שלו הרבה יותר גדולות - לא רק באולם הכדורסל אלא גם במגרש העסקי. היום (ג') הודיעה חברת Compass, שאלון הוא אחד מהמייסדים שלה, כי השלימה גיוס של 50 מיליון דולר. את הסיבוב הגדול הובילה קרן Institutional Venture Partners, שהשקיעה בחברות כמו סנאפצ'ט, טוויטר ו-Kayak.

לצד הקרן, השקיעו גם המשקיעים הקיימים, בהם Thrive Capital, Founders Fund ואחרים. סך הכול גייסה החברה, שהוקמה רק לפני שלוש שנים, 123 מיליון דולר. שווי החברה לא פורסם, אך מקורות מעריכים כי החברה שווה 800 מיליון דולר - יותר מפי 2 מאז הגיוס הקודם ביולי 2014.

המטרה של חברת Urban Compass, שהקים היו"ר אלון יחד עם רוברט רפקין, המשמש כמנכ"ל ובעבר כיהן כראש לשכת נשיא גולדמן זאקס ועוזר מיוחד לשר האוצר של ארה"ב, היא להכניס חדשנות לתוך עולם הנדל"ן ותיווך הדירות.

החברה יצרה פלטפורמה אינטרנטית שמספקת מידע מעמיק אודות שכונות שונות בניו יורק ומאפשרת למשתמשים לאתר בזמן אמת ובאמצעות אנשי Urban Compass את הנכס הכי מתאים להם.

המידע מחולק לפי אזורים ושכונות עם טיפים למי כדאי ולמי לא כדאי לגור שם, המלצות על מקומות בילוי ופנאי, שכר דירה בהשוואה לשכונות אחרות ושנים קודמות ועוד.

יתרה מזאת, האתר מחבר את המשתמש לרשת של מומחים מקומיים, עובדים של החברה שפועלים בשטח ומכירים מקרוב את השכונות הרלבנטיות.

הגיוס האחרון והשווי הגבוה שלו זוכה החברה שהוא אחד ממייסדיה, מדגישים עוד יותר את מגע הקסם שבו ניחן אלון. זאת, לאחר שבעבר פיתח פרויקט בתחום החיפוש האינטרנטי במסגרת לימודי הדוקטורט ומכר אותו לגוגל ואף הצטרף לשורותיה.

בהמשך עזב אלון את ענקית החיפוש ויזם את חברת Julpan, שהתעסקה אף היא עם אלוגריתמיקה בעולם החיפוש. טוויטר הכניסה אז את היד לכיס ורכשה את החברה במעל ל-40 מיליון דולר. אחרי שנה, הספיק לאלון מהחוויה במסדרונות טוויטר והוא יצא לדרך חדשה תחת המטרייה של Urban Compass.

בסביבת החברה מעריכים כי מדובר בסבב הגיוס האחרון של החברה לפני הנפקה אפשרית בשנים הקרובות, כשייתכן כי גיוס נוסף ייערך בשנה וחצי-שנתיים הקרובות כסבב לפני הנפקה. אלון מסר כי התכנון הוא להשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את השירות לערים נוספות. "נהיה בעוד עשר ערים עד הקיץ הבא", אמר אלון ל"גלובס".

חברת Compass מונה 500 עובדים ומתכננים להכפיל את מצבת כוח האדם עד לתחילת השנה הבאה.