איילת שקד רכשה בית בשכונת רמת החייל בת"א ב-6.7 מיליון שקל

מדובר בבית פרטי דו-קומתי, בשטח כ-250 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 310 מ"ר ■ שרת המשפטים: דירת הגג שלי בשכונת בבלי עומדת למכירה

איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי
איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) רכשה בית בצפון תל-אביב בעבור 6.7 מיליון שקל בקירוב - כך נודע ל"גלובס". מדובר בבית פרטי דו-קומתי ברחוב עטרות שבשכונת רמת החייל, בצפון-מזרח העיר, בשטח כ-250 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 310 מ"ר. העסקה נחתמה בעת האחרונה.

נזכיר כי השרה שקד נבחרה זה לא כבר כאשת השנה של "ליידי גלובס", בין היתר בשל מינויה לשרת המשפטים ולזינוק המטאורי שעשתה ממעמד של חברת כנסת לאחת השרות הבכירות בממשלה הנוכחית.

הבית של איילת שקד, רחוב עטרות, רמת החייל, הבית היהודי / צילום: מהוידאו
 הבית של איילת שקד, רחוב עטרות, רמת החייל, הבית היהודי / צילום: מהוידאו

הבית של שקד ברחוב עטרות

רחוב עטרות שבו רכשה שרת המשפטים את הבית הוא רחוב קטן וצר, מרחק הליכה ממוקדי התעסוקה של רחוב הברזל וראול ולנברג. הרחוב מאופיין בבנייה צמודת קרקע ישנה וחדשה משני צדיו. על-פי נתוני רשות המסים לא נעשו ברחוב עסקאות רבות בשנים האחרונות, ואולם גם רחוב זה, כמו השכונה כולה, נהנו מעליות מחירים לא מבוטלות בתקופה זו.

נציין כי עד כה התגוררה שקד בשכונת בבלי שבצפון תל-אביב-יפו, בדירת גג בבניין ברחוב אונקלוס. מדובר בדירה בבניין בן 4 קומות עם מעלית, המשתרעת על שטח של כ-95 מ"ר בתוספת גג בשטח של כ-45 מ"ר.

שרת המשפטים שקד אישרה את הפרטים ומסרה כי דירת הגג שבבעלותה בשכונת בבלי עומדת למכירה בימים אלה.

על-פי משרד התיווך "אקרמן בית מכירות נדל"ן" הפועל בשכונה, מדובר ברחוב שבו לא נעשו הרבה עסקאות בשנים האחרונות - אך הוא נהנה מרמת מחירים גבוהה. עוד הוסיפו באקרמן כי נכון להיום קיים בית נוסף שעומד למכירה באותו הרחוב, בית פרטי ישן בן 3 חדרים בשטח כ-80 מ"ר על מגרש בשטח 309 מ"ר. המחיר המבוקש על נכס זה עומד על 6 מיליון שקל בקירוב, מה שמעיד על רמת המחירים בשכונה.

עוד מספרים במשרד זה כי השכונה כולה מאופיינת במחירי נכסים מגוונים, וזאת בשל מורכבות העסקאות שנחתמות - אם מדובר במגרש עם בית ישן שעתיד להיהרס, אם מדובר בבית שזקוק לשיפוץ יסודי, ואם מדובר בבתים חדשים יחסית.

באופן כללי מספרים באקרמן כי מחירי הנכסים באזור עולים בהדרגה בשנים האחרונות בשיעור של בין 3% ל-5% בשנה. דוגמאות לעסקאות שבוצעו באותו האזור בשנים האחרונות: קוטג' ברחוב הראל הסמוך לרחוב עטרות, כ-200 מ"ר בנוי על מגרש בשטח כ-300 מ"ר, נמכר בכ-5 מיליון שקל במארס 2014. מדובר בבית שהיה זקוק לשיפוץ כללי. עסקה נוספת נסגרה ברחוב רמות נפתלי, שם נמכר באפריל 2012 בית בשטח 150 מ"ר על מגרש בשטח 280 מ"ר, בית שלא זקוק לשיפוץ, בעבור כ-5.2 מיליון שקל.

מרחק הליכה מהבית של לבני

מעניין לציין כי הבית שאותו רכשה שקד ממוקם לא רחוק מביתה של קודמתה בתפקיד, שרת המשפטים לשעבר ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני). לבני מתגוררת בקרבת מקום, ברחוב ניסן כהן, מרחק הליכה מהבית שרכשה שקד כעת.

הבית שבו מתגוררים לבני ובני משפחתה נבנה בשנות ה-80 על מגרש בשטח כ-300 מ"ר, וכולל שני מפלסים ומרתף בשטח בנוי של כ-170 מ"ר.