הדולר נחלש בעקבות החלטת הפד; האירו קפץ כ-2% ביומיים

סוסייטה ז'נרל: מגמת היחלשות הדולר לא תימשך זמן רב ■ בסיטי חושבים אחרת: "למכור את הדולר"

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

הדולר נחלש היום (ו') מול השקל, בדומה להיחלשותו בעולם, לאחר שאמש החליט הפדרל ריזרב להותיר את הריבית על כנה ולא להעלות אותה בשלב זה. המטבע האמריקאי איבד 0.3% ושערו היציג נקבע על 3.863 שקלים, ואילו האירו היציג המשיך להתחזק ב-0.9% ל-4.424 שקלים. הדולר סגר את שבוע המסחר המקוצר ללא שינוי, בעוד שהאירו קפץ ב-1.9% בשני ימי מסחר.

בעולם נסחר הדולר ברמות של 1.14 דולרים לאירו ו-1.56 דולרים לליש"ט, אחרי שאמש הוא נחלש בכ-1% מול המטבעות המובילים. אינדקס הדולר, העוקב אחר ביצועי הדולר מול 16 המטבעות המובילים בעולם, איבד כ-0.5% אמש לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-25 באוגוסט - 87.5 נקודות.

"אם היית שורי על הדולר, זה הזמן לקחת צעד אחורה", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" סוחר מט"ח בכיר בבנק סיליקון ואלי. אנליסט בסוסייטה ז'נרל הוסיף כי "הדולר מאבד מומנטום", אך הדגיש כי מגמת ההיחלשות לא צפויה להימשך זמן רב שכן לקראת פגישות הפדרל ריזרב באוקטובר ודצמבר שוב יעלו הספקולציות לגבי העלאת הריבית בארה"ב, והדולר יגיב בהתאם.

אך לא כולם סבורים כך; סיטיגרופ פרסם אמש סקירת מט"ח וקרא למשקיעים לזנוח את הדולר ולקנות מטבעות של השווקים המתעוררים. בסיטי מעריכים כי הדולר ימשיך להיחלש נוכח העמדה היונית שהציג אמש הפדרל ריזרב. 

"המסר הכללי של הפד הוא שהמצב הכלכלי משתפר אבל אנחנו עוד לא בעמדה של העלאת ריבית ויש יותר דגש על הסיכונים", נכתב בסקירה. "המשמעות היא שיש לקנות מטבעות עם בטא גבוהה, כמו מטבעות השווקים המתעוררים, ולמכור את הדולר".

השורה התחתונה בסקירה של סיטי על הודעת הריבית של הפד אומרת הכל: "בסולם מ-0 עד 10 כאשר 0 זה נייטרלי ו-10 זו עמדה יונית, אנחנו ב-4".