קוטלר ממשיך להתרחב: GPM תקנה עד 175 תחנות דלק בארה"ב

השלמת הרכישה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים תביא את GPM להחזקת כ-950 תחנות דלק במדינה

חברת ארקו החזקות  שבשליטת אריק קוטלר ומוריס וילנר ממשיכה לפתח את פעילותה העיקרית: חברת תחנות הדלק האמריקאית GPM. הבוקר הודיעה ארקו על הסכם שחתמה לרכישת עד 175 תחנות דלק וחנויות נוחות וחנויות טבק בממערב התיכון של ארה"ב (Midwest).

השלב ראשון של ההסכם כולל רכישת כ-125 אתרי תחנות דלק וחנויות נוחות, בהשקעה בטווח של 29-27 מיליון דולר, בכפוף להתאמות. בשלב השני של העסקה תוכל GPM לרכוש את יתרת האתרים במחיר שלא פורסם, וצפוי להיקבע תוך 45 ימים ממועד השלמת השלב הראשון של העסקה. חלק זה כפוף להשלמת השלב הראשון של העסקה.

השלמת העסקאות השונות כפופה לבדיקות נאותות ולגיבוש הסכמים מפורטים, ובמידה ותתבצע תוביל את GPM להחזקה ב-950 תחנות דלק ב-16 מדינות בארה"ב שממוקמות בחוף המזרחי, בדרום מזרח המדינה ובמערב התיכון. מארקו נמסר היום כי החברה "ממשיכה באסטרטגיה העסקית שלה שנועדה לחזק את פעילות GPM ולבסס את מעמדה כאחת מהחברות המובילות בתחום בארה"ב". מניית ארקו קפצה ביותר מ-30% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-560 מיליון שקל.

ברקע לעליות החדות, המשקיעים ממתינים להצפת ערך שמקדמת ארקו בחודשים האחרונים לפעילות GPM, עם תוכניותיה להנפיק בארה"ב חברה בת ייעודית, שותפות מוגבלת (MLP), שתאגד תחתיה את הסכמי אספקת מוצרי הדלק של החברה. בתחילת החודש עדכנה ארקו כי GPM הגישה טיוטת תשקיף רביעית לרשות ני"ע האמריקאית לקראת המהלך, ממנה עולה כי החברה כבר קיבלה התחייבויות להשקעה של עד 220 מיליון דולר.