נעילה חיובית בוול סטריט; לוקהארט: "הריבית תעלה השנה"

בכירים בפד תומכים בהעלאת הריבית השנה ■ מפלגת סיריזה ניצחה בבחירות ביוון ■ חנות האפליקציות של אפל נפרצה ועשרות אפליקציות הודבקו בווירוסים ■ אפל מתכננת להשיק את המכונית החשמלית שלה ב-2019 ■ הנפט עלה ב-4.5%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית, בעוד המשקיעים עדיין מנסים להפנים את החלטת הפד בשבוע שעבר שלא להעלות את הריבית. בבורסות אירופה ננעל המסחר בעליות שערים, ברקע לבחירות שנערכו אתמול ביוון.

ביום שישי ננעל המסחר בשוקי העולם בירידות שערים חדות, כאשר המשקיעים הגיבו להחלטת הפד יום לפני כן להותיר את הריבית על כנה ולא לשנות מדיניות. זאת בשל החשש מפני האטה בכלכלה הגלובלית וחוסר הוודאות לגבי סין.

"עדיין קיימת אווירה פסימית בשווקים בעקבות הטון השלילי של הפד וההחלטה שלא להעלות את הריבית", מצייין קרייג ארלאם, אנליסט בכיר בחברת המסחר OANDA. לדבריו, אנשים רבים בעלי השפעה לחצו על הפד לא להעלות את הריביות בשל ההשפעה השלילית שתהיה לכך על השווקים המתעוררים.

נשיא שלוחת הפד ג'יימס בולארד אמר היום בראיון ל-CNBC שהגיעה העת להעלות את הריביות והפד לא צריך להגיב לסערה בשוקי המניות ולדחות את שינוי המדיניות. לדבריו, החלטת הפד ביום חמישי הייתה החלטה של הרגע האחרון ובפגישה הבאה באוקטובר, ייתכן מאוד שהבנק המרכזי יחליט להעלות את הריביות, אך הבעיה שבתקופה הזו שבין פגישה לפגישה, זורם המון מידע שיכול לשנות את ההחלטות.

גם נשיא שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי הוא בטוח שהריבית תעלה השנה. "כשהדברים ירגעו, אהיה מוכן למהלך הראשון בדרך לסביבת ריבית נורמלית יותר. אני משוכנע שהביטוי הנפוץ 'מאוחר יותר השנה' עדיין תקף".

בגולדמן זאקס פרסמו היום תחזית כי מדד S&P 500 יגיע עד סוף השנה ל-2,100 נקודות, בין היתר בשל החלטת הפד להותיר את הריבית על כנה, נכון לעכשיו.

מהעבר השני של האוקיינוס, בתום ספירת 99% מהקולות בקלפיות ביוון, מפלגת השמאל "סיריזה" בראשותו אלכסיס ציפראס זכתה ב- 35.47% מהקולות. עם זאת, היא עדיין תצטרך לכונן קואליציה כדי להקים ממשלה.

בזירת המאקרו, פורסם כי לראשונה מזה 4 חודשים נרשמה ירידה במכירות הבתים הקיימים - ירידה של 4.8% באוגוסט ל-5.31 מיליון בתים בקצב שנתי. הצפי היה לירידה ל-5.5 מיליון.

מחיר הנפט עלה היום ב-4.5% ל-46.68 דולר לחבית.

 

מניית גו-פרו המשיכה לרדת, על רקע מאמר בבארונ'ס שצפה המשך ירידה ברווחי חברת המצלמות על רקע תחרות גוברת.

אפל בלטה במסחר לאחר שהודיעה אמש כי היא "מנקה" את חנות האפליקציות שלה, האפסטור, ומסירה עשרות אפליקציות המיועדות לאייפון ולאייפד שנדבקו בווירוסים. ההודעה של החברה התקבלה בעקבות דיווחים שונים לפיהם האפליקציות, שפותחו ע"י מפתחים סינים, הודבקו בווירוסים שמסוגלים לגנוב מידע אישי ממכשירי המשתמשים.

בנוסף, דיווח מצביע על כך שאפל מתכננת להשיק את המכונית החשמלית שלה ב-2019.

אלוט תקשורת דיווחה היום על קבלת הזמנה בהיקף 8 מיליון דולר מספק תקשורת מוביל.

כן פייט עדיין מרכזת עניין לאחר שדיווחה ביום חמישי כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לתרופת המחקר CF102 מעמד של מסלול מהיר כטיפול קו שני בסרטן כבד מסוג Hepatocellular Carcinoma, הנחשב לנפוץ ביותר מבין סרטני הכבד.