מגדל תקלוט את תיק הראן-אוף של אליהו

כשלוש שנים לאחר שרכש את השליטה בקבוצת הביטוח מגדל, שלמה אליהו משלים את הספיח "הביטוחי" האחרון לעסקה ההיא

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

כשלוש שנים לאחר שרכש את השליטה בקבוצת הביטוח מגדל, שלמה אליהו משלים את הספיח "הביטוחי" האחרון לעסקה ההיא: העברת תיק ה"ראן-אוף" בביטוח הכללי של אליהו חברה לביטוח לידי החברה הבת מגדל.

תיק הביטוח שבראן-אוף כולל את ניהול המחויבות הביטוחית של אליהו בביטוחים שנמכרו על-ידיה עד לסוף 2012. מדובר ב-5,000 תביעות שהחשיפה בגינן מסתכמת בכ-407 מיליון שקל, על פי הערכה אקטוארית. אליהו ביטוח תעביר למגדל יחד עם התיק סכום במזומן ששווה להערכה האקטוארית כאמור. השלמת העסקה תלויה בקבלת שלל אישורים, בכללם מהפיקוח על הביטוח ומהממונה על ההגבלים העסקיים.

בתמורה להעברת התיק למגדל, תהיה האחרונה זכאית ל-71% מהרווחים שינבעו מתיק הביטוח הנ"ל, "ובלבד שלא יפחתו מ-7 מיליון שקל". יתרת הרווחים מהתיק, 29%, תגיע לחברת הביטוח-משנה swiss-re, שתיתן למגדל ביטוח משנה בהיקף 140 מיליון שקל עבור התיק האמור (בתמורה לעמלה של כ-11 מיליון שקל שתקבל ממגדל).

עסקי הביטוח הכללי החדשים של אליהו כבר שולבו במגדל עם רכישתה, בעוד שבאליהו נותר ניהול הראן-אוף (ניהול ההתחייבויות שניתנו בעבר ללא עשיית עסקים חדשים, וזאת עד שתפוג המחויבות כלפי המבוטחים, כולל טיפול בתביעות ביטוח ותביעות משפטיות שהוגשו כנגדה).