בורסות אירופה ננעלו בעליות; באסיה - ירידות בגלל סין

מדדי מנהלי הרכש שפורסמו היום יצאו מתחת לתחזיות - מסין ועד אירופה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בעליות קלות בעוד המשקיעים עיכלו את דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ואת החדשות הטריות מפולקסווגן . מדד Stoxx 600 עלה ב-0.1%.

דרגי נשא היום דברים בפני מחוקקים אירופיים בפני הפרלמנט האירופי בבריסל, ואמר שמוקדם מדי להעריך את השלכות ההאטה הכלכלית בשווקים המתעוררים על הכלכלות המפותחות. דבריו הגבירו את החשש מסכנה לצמיחה הכלכלית, אם כי הוא הדגיש שבמידה וציפיות האינפלציה יירדו בטווח הבינוני - הבנק המרכזי לא יהסס לפעול, קרי להגדיל את תוכנית רכישות האג"ח.

 

העליות במדד הדקס הגרמני התמתנו לקראת סוף יום המסחר, בין היתר על רקע הורדת תחזית מחיר יעד לדקס ע"י דויטשה בנק. מניית פולקסווגן  המשיכה לבלוט גם היום על רקע שערוריית תרמית זיהום האוויר, כאשר היום הודיע המנכ"ל על התפטרותו. (לסיפור המלא)

מניות נוספות שבלטו היום באירופה הן מניית חברת התרופות Coloplast שנפלה ב-4.7% לאחר שהודיעה כי תפריש עוד 448 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים כחלק מתביעה המוגשת נגדה בארה"ב.

מניות האנרגיה נסחרו במגמה מעורבת, בעוד רויאל דאץ' של  וטוטאל  עלו, ומנגד SBM Offshore  איבדה כמעט 2%.

בזירת המקרו, מדד מנהלי הרכש ירד בחודש ספטמבר מעבר לתחזיות. המדד ירד ל-53.9 נקודות בספטמבר מ-54.3 נק' באוגוסט, בעוד אנליסטים ציפו ל-54.1 נק'. 

מוקדם יותר היום, בבורסות אסיה ננעל יום המסחר בירידות לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש בסין, שירד בספטמבר לשפל של 6.5 שנים - 47 נקודות.