האפליקציה שתאפשר לנוסעים במונית לקבוע את מחיר הנסיעה

אפליקציית Picab תעלה בשלב ראשון עבור נסיעות מנתב"ג ואליו, כשהנוסעים יוכלו להציע את מחיר הנסיעה לנהגי המוניות המתכננים להגיע לנתב"ג עם נוסע אחר (ולחזור כשהמונית ריקה), ולנסוע בזול עם נהג שהסכים להצעת המחיר

שחקן חדש בשוק הזמנת המוניות באמצעות הסמארטפונים: אחרי שורה של אפליקציות שפותחו ופועלות בתחום, נכנסת לתמונה Picab - אפליקציה חדשה שנועדה להוזיל לצרכנים את מחירי הנסיעה במוניות לנסיעות בין עירוניות. מן הצד השני, האפליקציה עתידה לסייע גם לנהגי המוניות, ולפתור להם את בעיית 'הנסיעות הריקות' אל או מהיעד אליו נסעו.

הנוסע שחוזר מחו"ל או אלו שנוסעים לנתב"ג, יוכלו להיכנס לאפליקציה ולראות מראש, אילו נהגים מתעתדים להגיע לנתב"ג, ומחפשים נוסעים בדרך חזרה. כל שעל הנוסע לעשות הוא לבחור את היעד המבוקש, לראות אילו נהגים נוסעים לכיוון היעד, להסכים למחיר המוזל שהנהג הציע או להציע בעצמם את המחיר שהם מוכנים לשלם ולסגור נסיעה מוזלת עם הנהג שהסכים להצעה.

כמו כן, גם נהגי המוניות שנוסעים לנתב"ג וממנו, יוכלו להיכנס לאפליקציה ולראות מראש את הנוסעים המעוניינים להגיע ליעדים השונים, ולתכנן לעצמם קדימה את הנסיעות שלהם ליעדים אלו. כך למעשה הם יוכלו לפתור לעצמם את בעיית 'הנסיעות הריקות' בחזרה מהיעד אליו הוזמנו, או בדרכם אליו. באופן זה, הערך לנוסעים הוא על ידי הוזלה משמעותית של מחיר הנסיעה לכל יעד, והערך לנהגי המוניות הוא בהגדלת נפח הנסיעות שלהם שהיו נסיעות ריקות בכיוון אחד.

בשונה מאפליקציות אחרות, כאן הלקוח יכול לקבוע את המחיר. השירות ניתן בנסיעות בין עירוניות לטווח ארוך או בינוני. האפליקציה תעלה בשלב ההרצה רק לנסיעות מנתב"ג ואליו, ובשלב השני יורחב השרות לנסיעות בין עירוניות בכל רחבי הארץ.

שרון איצקוביץ, סמנכ"ל פיתוח Picab: "מדובר במהפכה צרכנית. הבשורה הזו מחזירה את הכוח לידיו של הנוסע, שלא צריך עוד להיות שבוי של מחירי הנסיעה לפי המונה במונית. הנוסעים יוכלו מעתה לקבוע בעצמם את מחירי הנסיעה שלהם במוניות ולהוזיל אותם משמעותית. השירות אמנם מיטיב עם הנוסעים, אך הוא מיטיב גם עם ציבור נהגי המוניות בישראל ומעניק להם רשת ביטחון, בכך שהוא פותר להם את בעיית 'הנסיעות הריקות' ומגדיל להם את ההכנסה החודשית".