אירופה ננעלה בירידות של עד 0.8%; גלנקור זינקה 17%

ענקית המחצבים השווייצרית גלנקור תיקנה מעט את הקריסה של 30% מאתמול ■ מחירי הסחורות ממשיכים לצנוח ולהגביר החשש מהאטה בכלכלה הגלובלית ■ אסיה ירדה הבוקר יותר מ-4% ■ עליות קלות בוול סטריט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

הבורסות באירופה ננעלו היום (ג') במגמה שלילית בצל נעילה שלילית בבורסות אסיה ומגמה חיובית בוול סטריט, לאחר שאתמול המדדים בניו-יורק נפלו בחדות. מחירי הסחורות ממשיכים לצנוח ולהגביר את החשש מפני האטה בכלכלה הגלובלית. סקטור הרכב באירופה ממשיך לרכז עניין בעקבות פרשת התרמית של פולקסווגן. 

מדד הסטוקס 600 ירד בכ-0.7% באירופה לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש ינואר. בוול סטריט המדדים עולים עד 0.4% ובאסיה ננעלו המדדים הבוקר בירידות חדות של יותר מ-4%

ביום ו' יתפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר, שצפוי להשפיע בצורה ניכרת על החלטת הפדרל ריזרב האם להעלות את הריבית בארה"ב בישיבה הבאה. בשו מצפים ליצירה של 175 אלף משרות בספטמבר, לעומת 202 אלף באוגוסט, כאשר שיעור האבטלה צפויה להיוותר על 5.1%.

יו"ר הפד ג'נט ילן הבהירה בשבוע שעבר כי הריבית צפויה לעלות בארה"ב עוד השנה, לראשונה מזה כעשור - ואחריה צפוי תהליך הדרגתי בלבד של הידוק מוניטרי.

מניית Glencore השווייצרית תיקנה היום מעט את הצניחה של 30% מאתמול בשל ירידת מחירי הסחורות וחשש המשקיעים מפני החוב התופח של החברה. היום בנק ההשקעות סיטי פרסם מסמך שבו הוא מציין כי הירידות במניה היו מוגזמות. אנליסטים בבנק אישררו את המלצת הקנייה שלהם למניה.

מניות בסקטור הרכב ממשיכות לרכז עניין בעקבות פרשת פולקסווגן . המניות של פיג'ו-סיטרואן צללו לאחר שבגולדמן זאקס חתכו את ההמלצה מקנייה חזקה לקנייה. גם המניות של רנו ופורשה נסחרו בטריטוריה שלילית.

הניקיי צלל 4%

הבורסות באסיה ננעלו היום במגמה שלילית מובהקת. המדד האזורי MSCI Asia Pacific להוציא את יפן נסחר בשפל של כ-3 שנים. מדד הניקיי היפני צנח בכ-4% בעוד מחירי הנפט הנופלים תרמו את חלקם לחששות בנוגע לבריאות הכלכלה הגלובלית. בהודו חתך הבנק המרכזי את הריבית בשיעור חד מהצפוי. (לסיפור המלא)

אתמול פורסם כי רווחי החברות התעשייתיות בסין נפלו ב-8.8% בחודש אוגוסט, הקצב הגבוה ביותר מזה כ-4 שנים, נתון אשר ליבה את החששות הקיימים ממילא באשר לבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, זאת טרם פרסום פרסום מדד מנהלי הרכש (PMI) ביום ה' הקרוב.

"אנחנו מצפים להמשך זעזועים בשוק. בטווח הקצר, המשקיע הבודד צריך להיזהר. הכלכלה העולמית רכה ויש סיכונים שם בחוץ", ציין אנליסט ב-Pioneer Investment Management.

"זהו שוק המונע על ידי סנטימנט ואי ודאות. ישנה אי ודאות גדולה סביב סין והפדרל ריזרב", ציין הבוקר אסטרטג מניות גלובלי ב-JP מורגן.

מבין המניות שבלטו היום, Mitsui & Co נפלה בטוקיו בעוד Mitsubishi Corp , ש-35% מהכנסותיה חשופות לשוק הסחורות, קרסה גם כן בשל הירידה במחירי הסחורות. מניית BHP Billiton , חברת הכרייה הגדולה בעולם, נפלה לשפל של 6 שנים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]