מה אומרים היום האנליסטים שצפו שה-S&P 500 יזנק ל-2,300 נק'?

גם ב-RBC חותכים את מחיר היעד למדד - אך בטוחים שהוא יניב תשואה של כ-10% בשנה בשנים הבאות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

צוות האנליסטים בבית ההשקעות RBC לא מאמין שזה קורה לו; מדד S&P 500 נמצא בתיקון עמוק 3 חודשים לפני סוף השנה, כאשר מחיר היעד שלהם למדד עמד על 2,325 נקודות עד סוף השנה. המשמעות: המדד צריך לזנק ב-22% תוך שלושה חודשים כדי להגיע ליעד שלהם. מה עושים? מנמיכים את מחיר היעד.

RBC הפחית את היעד ל-S&P 500 לרמה של 2,100 נקודות. עדיין מדובר במטרה נועזת שכן רמה זו נמצאת 10% מעל מחיר השוק. יש לציין שכאשר RBC הצמיד את מחיר היעד של 2,325 נק' בתחילת השנה, הוא שיקף אפסייד של 13% בזמנו. 

RBC לא לבד: יותר ויותר אנליסטים בוול סטריט, שסיפקו תחזיות אופטימיות מאוד בתחילת השנה, נמצאים במבוכה נוכח התיקון בשווקים. בחודש שעבר חתך גם פייפר ג'פרי את מחיר היעד ל-S&P 500 מרמה של 2,350 נק' ל-2,135 נק'.

"אני עדיין חושב שהשוק יעלה, אבל מחיר היעד שלי צריך להיות מציאותי", אמר האסטרטג הראשי של RBC בשיחה עם CNBC. "לפעמים חייבים להסתכל מסביב".

מהיכן שואבים את האופטימיות ב-RBC? האנליסטים מעריכים שרווחי החברות יצמחו בהמשך וטוענים שהקיפאון בצמיחת הרווחים במדד S&P 500 נובע בעיקר מחברות האנרגיה שסבלו מצניחת הנפט. כמו כן הם סבורים שהפדרל ריזרב יפזר את חוסר הוודאות בהודעת הריבית הבאה שלו, וכן הם סבורים שהתנודתיות בשווקים אמנם עלתה לאחרונה, אך היא לא משקפת "סדר חדש".

"התחזית שלנו לטווח הארוך עדיין חיובית - תשואה של כ-10% בשנה במהלך השנים הבאות", אומרים ב-RBC.